Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Serien tillbaka!! Giis likaså!!

Av Anders - 14 april 2010 10:54

Så där ja. Premiären är avklarad och för Östra Torps del (Jag vägrar skriva Smygehuk) blev det en hyfsat enkel seger mot ett Anderslöv som säkert blev mer lidande över att planen var lite knutig.

Konstgräset i Anderslöv har ju aldrig tuvor som sticker upp här och där och efter vad jag hört så hade Boik:arna inte heller tränat ett enda pass på riktigt gräs innan premiären. Utan den fördelen i ryggen tror jag att resultatet möjligtvis skulle kunna ha skrivits om till 3 eller 4-1 istället för 6-1.


Målskyttarna för Östra Torps del var ungefär de samma som väntat. Nilsson fick vänta ovanligt länge innan det lossnade, men sen blev det ändå de där vanliga två målen som man alltid förväntar sig. Zahn gjorde 2 och gjorde en bra match. Han jobbade på och tog en del löpningar defensivt som han måste göra. Bra.
Jysses straff var säkert slagen och det är egentligen inget att säga om saken mer än att ledarstaben inte var överrens om straffskytt så det gäller att han fortsätter leverera från punkten. Bassis mål var bra. Han kommer att få många sådana lägen i slutet av matcherna med hjälp av sin snabbhet


För egen del har säsongen börjat ganska hyfsat, jag har tränat varannan vecka eftersom min tid som arbetslös slusk tog slut i januari och någonting som slagit mig är att jag har bättre kondition i år än förra året!!! Visserligen har jag väl tillsammans med balten gett mig fan på att driva upp tempot under träningarna i år, men förra året kunde jag träna varje gång..... Slutsatsen är att min kropp mår bättre av att ta det lugnt.

Min plats i laget i år har än så länge varit på mittfältet och det passar mig utmärkt då jag tycker det är betydligt roligare att ligga lite högre upp i banan och spela ett spel som visserligen påminner mycket om backlinjespelet men som tillåter lite mer kreativitet. Konkurrensen om mittfältsplatserna i år är grym och jag tror inte att jag under mina år i Östra Torp någonsin har sett så många spelare konkurrera om platserna. Hoppas, hoppas, hoppas att Benny ser det likadant och roterar runt för vi har idag minst 2 på varje plats och jag vet genom erfarenhet att det finns spelare i division 5 som tröttnar ganska snabbt på att sitta på bänken. Det är väl egentligen bara vänsterflanken som är vikt åt Märta, men då måste han leverera bättre inlägg än i lördags för vi på bänken var rörande överrens om att han åtminstone i första halvlek spridde inläggen hej vilt. 


På tal om kreativitet så hoppas jag att vår förra tränare Kalle Palm som nu är i Svedala IF har lite fler lirare i laget i år så att han kan sitta och mysa på bänken. Vi levererade inte direkt något skönspel i höstas och ju längre serien led desto mer krigande blev det.


På lördag är det lång resa till en bortamatch mot Kivik. Undrar om man kan ta ledigt från jobb på fredag så att man hinner dit i tid. Det är sorgligt att det ska behöva bli sådana avstånd i en så pass låg division som femman, men det är bara till att gilla läget och försöka få ut segheten ur benen tills domaren blåser igång


---------------------------------------------------------------------



Östra Torp - Anderslöv 6-1


I år kommer ett betygsystem från min sida att bestå av kalkugnar (för att bygden ska få sitt) och jag kommer inte att vara nådig om jag skulle behöva såga någon.


Stora kalkugnen går till Philip Marklund som under första halvlek skojade friskt med Andeslövs mittfält. Det är en fröjd att titta på Philip när han är på det spelhumöret.


Lilla Kalkugnen går till Filip Zahn som visade att han kan göra mål i boxen.


Veckans kommentar på bänken var annars: Freeze!!! Blir man av med bollen ska man fan kunna göra ett jobb på 2-3 meter och i alla fall försöka vinna tillbaka den. Eller åtminstone stressa motståndaren så att han ett misstag.


Jag sågar ingen denna vecka eftersom det var en väl genomförd match. Ett enda baklängesmål som Nicklas Matsson dessutom får en assist på, men eftersom Åhus inte höll djup så kan de få dela på ansvaret.




Festina Lente

 
 
Ingen bild

Kalle

14 april 2010 11:57

Härligt att du skriver igen Giis!
Lirare o lirare...
Såg bilder från storsegern. Var inte Mattsson lite snyggare än vanligt?
Lycka till!

 
Ingen bild

giis

14 april 2010 13:08

Jag läste någonstans att långsmala funderingar var saknade så det var bara till att sätta igång igen. Visst såg han ovanligt vacker ut. Måste ha varit något med frisyren.

 
Ingen bild

Mattsson

14 april 2010 17:03

Måste säga att jag har nog aldrig känt mig så snygg som jag gjorde i lördags. Jag såg hur det pirrade till lite extra hos fjällan också. Blir nog något kinki med masken i framtiden kanske :)

 
Ingen bild

Manne

14 april 2010 17:45

finns där så stora masker ? :)

 
Ingen bild

Åhus

15 april 2010 15:27

Bra skrivet o en bra blogg Giis, den får man följa.

 
Ingen bild

Kenta

16 april 2010 21:56

Trevlig läsning Giis

 
Ingen bild

Robin

17 april 2010 22:06

Min själ e det så

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards