Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Våren och ishockey-VM går hand i hand

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.



Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrigt ägnar jag inte många minuter på ett år åt den sporten. I alla fall inte framför TV:n. I tidningarna lusläser man ju sporten så visst fastnar en hel del ändå.


Igår satt jag i soffan och råkade slå på matchen mellan Finland och USA. Naturligtvis har jag läst i tidningarna om att den matchen betydde en hel del eftersom förloraren skulle behöva kvala sig kvar i A-VM.


En katastrof att Tyskland och Danmark går vidare på bekostnad av ett av storlagen, men det är kanske det som är charmen med sport?? David kan slå Goliat..... Dessutom två gånger om David är ett annat namn för Danmark.


Tillbaka till Finland - USA så kom jag på mig själv med att sitta och heja på USA. Antagligen ligger det i generna att man ska heja på det lag som möter finnarna i hockey. Varför skulle jag annars sitta och hålla på ett land som ligger på andra sidan Atlanten när Finland och Sverige delar en linje på kartan??

Efter matchen stod det klart att Finland klarade sig vidare med nöd och näppe och då kände jag att det kanske var bra att de vann så att Sverige har en möjlighet att piska Finland i ett senare skede av turneringen.


En av orsakerna till att jag inte har något speciellt intresse av hockey på is är att spelarna är så fruktansvärt korkade. Man kan ligga under med 1 mål när klockan står på 18:45 i sista perioden och då får en superkorkad 110-kilos bjässe för sig att han ska banka vett i en av  motståndarna?? Handlar det om att markera revir eller är det något annat primitivt som ligger bakom? Inte blir det bättre av att tränaren precis vinkat till målvakten att komma och byta så att man kan plocka in en utespelare istället. Vips så är matchen förlorad och man gavs inte ens möjlighet att spela 6 mot 5 pga att det slog slint i huvudet på en storväxt man....

Hade jag varit hockeytränare antar jag att jag varit flintskallig!!!


---------------------------------------


Idag spelar Östra Torp en på pappret mycket svår bortamatch mot Sjöbo och jag hoppas verkligen att serieledningen är intakt när pågarna vänder hemåt igen. En pinne skulle jag i alla fall på förhand vara nöjd med. Ibland måste man hata att förlora mer än man älskar att vinna och idag känns det som en sån dag.


Lycka till i Sjöbo kamrater

 
 
Ingen bild

Manne

14 maj 2010 11:38

Platsa du inte nu iheller ? ska vi starta upp böste igen, och då nöjer vi oss med en GRUSPLAN..

 
Ingen bild

giis

14 maj 2010 11:42

Vi startar inte upp Böste. Låt föreningen vila i frid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Av Anders - 28 april 2010 12:27

Det kommer bara att bli en lätt liten spegling från Blentarpsmatchen eftersom jag istället för att vara på plats gick omkring i trädgården och botaniserade bland blommor och bin.   När jag fick reda på att vi vann blev jag naturligtvis glad, men ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards