Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Sista tävlingsveckan! (sen återgår bloggen till sitt normala jag)

Av Anders - 18 februari 2009 21:07

Det är femte och sista veckan nu och det är väl så att det krävs en lite tuffare utmaning än förra veckan!!


Det finns en bilmodell som har fått sitt namn efter sista bokstaven i det grekiska alfabetet. Ta andra bokstaven i bilmärket och spara den

 

Om man färdas norrut och gör en 90 graders sväng åt höger precis på den geografiska nordpolen så färdas man åt vilket väderstreck? Spara tredje bokstaven


Nu sätter ni ihop de två bokstäverna ni fått fram och då har ni fått beteckningen på ett grundämne. Eftersom alla har memorerat det periodiska systemet så vet ni precis vilket jag menar :)


Atomnumret på detta ämne är lika med året en person blev utnämnd till diktator i sitt rike. Mycket viktigt är att bokstäverna f, K och r inte ska förglömmas!!

Vem är personen jag söker??? Skicka svaret i en kommentar till detta inlägg så snabbt ni kan!!


Google är en människas bästa vän


Lycka Till mina vänner




 
 
Ingen bild

Märta

18 februari 2009 21:38

Svaret e Domitianus

 
Ingen bild

HH

18 februari 2009 22:28

Ptolemaios IX Filometor Soter II

 
Ingen bild

Firman 2/2 (Nilsson)

18 februari 2009 23:18

Bättre sent än aldrig heter det ju...
Kan man månne nå en pallplats?!

Jag skjuter från höften och säger Spartacus!

 
Ingen bild

Firman 2/2

18 februari 2009 23:29

Förresten.
Glömde berätta att min dator inte funkar (!)vilket innebar att jag INTE kunde googla...

 
Ingen bild

Manne

19 februari 2009 12:31

Julius Caesar

 
Ingen bild

ARy

19 februari 2009 18:00

Rätt svar:Marcus Tullius Cicero

 
Firman 2/2 - igen...

Firman 2/2 - igen...

19 februari 2009 23:18

Ceasar ska det kanske vara istället.

=)=)=)

Gissningsvis innebär denna gissning seger!

http://www.firman.bloggagratis.se

 
Alexandra

Alexandra

20 februari 2009 13:46

Jag har tre svar: Gaius Julius Caesar och Marcus Aemilius Lepidus, dom kom till makten samma år ( 46 f kr) . Sen har vi Zhou gong wang som blir kung av den kinesiska Zhoudynastin. Men jag antar ändå att det är Julius Caesar du är ute efter. Så det får bli mitt svar.

http://www.hanky.se/alexandra

 
Ingen bild

Peter Olsson

24 februari 2009 10:24

Julius Caesar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards