Alla inlägg under april 2009

Av Anders - 25 april 2009 17:59

Då har vi äntligen spelat match på en lördag igen. Vinst med 4-2, men inte något skönspel. Första halvlek är det som om vi springer och tittar på motståndarna, väntar på vad de ska göra. Det har man inte råd att göra mot Askeröd som är ett lag med många bollskickliga spelare. Stundtals i första halvlek sprang deras spelare zick-zack mellan våra och det är inte acceptabelt.


Underläget i paus stannade vid 2-1 och ärligt talat såg det inte särskilt ljust ut. Andra halvlek blev bättre för vår del och ju längre halvleken led desto mer av spelet tog Östra Torp över. Askeröd föll hemåt med för mycket folk och det öppnade för oss att rulla boll.


Vi är ruggiga på fasta situationer. Fortsätt ge oss frisparkar och hörnor tack.


Mycket långbollar idag och det borde gå bättre att spela längs marken när gräsmattan är så bra som idag.... Själv kom jag på att det var lönlöst att slå långa bollar efter att ha slagit bort en handfull :)
Tillslag på bollen som en liten glytt....


---------------------------------------------------------------------------------------

FLÄSKFILÈ


Dagens bästa grej som belönas med en mumsig FLÄSKFILÈ går till vår effektivitet på fasta situationer framåt. Fortsätter vi så lär det bli många år i år igen.


BRUNA BÖNOR


Dagens böna med brun färg blir jag själv. Vilka snéträffar och slarviga uppspel. Jisses... Som tur är spelade jag i alla fall 3-0 eftersom jag kom in när vi låg under med 2-1 ;)

---------------------------------------------------------------------------------------




Festina Lente



Av Anders - 18 april 2009 14:25

Igår åkte Elin till Halmstad med jobb. De ska ha det skönt på SPA medan jag ska ha det bra i soffan.

När hon hoppat på bussen till Malmö och Manne mött upp mig på Övre så bar det av söderut för att inhandla en skjorta. När vi promenerar de få meterna ner till stadens shoppingstråk hör jag en röst bakom mig som säger att jag ser tjock ut!!!!!!!! Mycket ska man höra innan öronen trillar av, men detta gjorde i alla fall så att de lossnade en smula.

När jag vänder mig om så är det min egen mor som kläcker ur sig denna kommentar och man undrar ju om hon egentligen tycker om mig?!??


Gårdagens match mellan Liga 06 och Östra Torp slutade 1-4 och vår vinst såg avlägsen ut i första halvlek. 0-0 i paus och bedrövligt spel. Som tur är blev det bättre i andra och 0-1 kom nästan omedelbart.

Utifrån såg planen bra ut, men ändå konstiga studsar?? Var planen egentligen så dålig eller är det bara fotbollsspelarens ständiga bortförklaring ;)

Sonessons lilla dribblingsförsök som dessvärre ledde till ett mål i röven har vi redan glömt.



--------------------------------------------------------------------------------------------


Fläskfilén går till Revesz för hans äventyr på vänsterkanten. Jag vet inte hur han gör det, det liknar ingenting annat jag någonsin har sett. Bra är det i alla fall så jag hoppas han fortsätter med sina snurrar och snubbelfinter.


veckans Bruna Bönor måste jag ge den/dem på skåneboll som lagt oss i samma serie som lagen på Österlen. Inte nog att vi åker skåne runt för att spela fotboll. Vi måste även stressa för att hinna med att ha en ordentlig uppvärmning. Tacka vet jag helgmatcher där stressmomentet försvinner


--------------------------------------------------------------------------------------------


Ikväll vankas det fest och jag önskar därför mig själv en mycket trevlig kväll




Festina Lente

Av Anders - 11 april 2009 10:06

Som utlovat kommer här veckans Fläskfile & Bruna Bönor som är en form av Kanon & Kalkon..........


--------------

FLÄSKFILÈ

--------------

Frisparksvarianten som ledde fram till 3-1 får bli veckans fläskfilé. Det sägs att tränaren ropade till Martin Jönsson att sticka ner mot kortsidan, men jag är ganska säker på att det redan innan dess var bestämt att han skulle få bollen i sin löpning och sen slå in bollen till Fransson som slog in bollen från nära håll. Snyggt, effektivt och matchdödande


-------------------

BRUNA BÖNOR

-------------------

Definitivt gnällandet på sina håll. Det hör kanske till att man är lite sur o tvär när det är match, men när det skriks kors och tvärs och dessutom övergår i fula efterslängar så är det inte OK. 

Många som kanske inte får en syl i vädret hemma??? ;)



**************************************************
*******


Festina Lente


Av Anders - 10 april 2009 18:23

Då jag blivit bortbjuden på grillat ikväll kommer min analys av matchen att dröja en stund. Fläskfilé & Bruna bönor kommer antingen sent ikväll eller tidigt imorgon.

Matchen slutade förresten 3-1 till Östra Torp 


 

Festina Lente

Av Anders - 10 april 2009 09:36


Då är den här. Årets första match och eftersom jag har skrivklåda i fingrarna så kommer jag att rapportera efter matchen hur jag upplevde den. Det kommer alltså att bli en matchrapport som inte är helt normal, men som ändå berättar sanningen om Östra Torp - Anderslöv


Det blir ris och ros, fast jag väljer såklart att inte kalla det för varken ris eller ros. Eftersom jag känner mig lite småhungrig så blir namnet på dagens bästa och dagens sämsta FLÄSKFILÈ & BRUNA BÖNOR


Håll korpgluggarna öppna i eftermiddag för det kommer inte att sparas på krutet när det gäller varken matchens Fläskfilé eller matchens Bruna Böna


För fotbollsintresserade kan jag berätta att det är avspark på Smygehamns idrottsplats 14.00


Festina Lente



Av Anders - 9 april 2009 13:23

Det är alltså påsk nu och varje år ser man undersökningar där tidningar ställt frågan på stan om varför vi tror att vi firar påsk. Givetvis är det alltid någon "töffe" som inte har den blekaste aning.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Joe Labero, Harry Houdini, Sigfried&Roy och andra stora kända trollkarlar, illusionister och utbrytningskungar i all ära men påsken tillägnar vi den största av dem alla. 

Jesus var tydligen hans namn och de flesta har hört talas om honom som en mirakelmakare och välgörare. Om sanningen får komma fram, visar det sig att han egentligen var en sur jäkel som älskade att sprida jävelskap omkring sig.


För ca 2 tusen år sedan var det visst inte så vanligt med efternamn. Jesus som växte upp i Nasaret har därför kallats för "Jesus från Nasaret".


Eftersom jag har en defekt i min hjärna som gör så att jag måste leka med ord, har jag hittat olika stavningar på "Jesus från Nasaret" och därigenom kommit fram till hur det faktiskt gick till när man började med hemskheten att stena folk. 


Lilla Rasse som bodde granne med Jesus i västra delarna av Nasaret var stolt över sin granne. Ofta skröt han i skolan om att han minsann bodde vägg i vägg med en mycket vis man. Givetvis blev Rasses klasskamrater sura när de fick reda på att denna kloka man inte bodde granne med dem så de frågade efter hans namn. Tyvärr visste inte Rasse namnet på sin kloka granne så

en dag knackade han på hos sin vitklädda och skäggiga granne och bad om att få veta Jesus namn. Jesus som vid den här tidpunkten precis hade vaknat upp ur en långvarig psykos (stora berömdheter är ju lite skruvade) var inte riktigt kry i hjärnan och hade därför mist talförmågan. Han skrev sitt namn på ett papper, insåg att han genom sin psykos blivit den förste dyslektikern i världen och skrev sitt namn ännu en gång för att försäkra sig om att det blev rätt. Nu bar det inte sig bättre än att han istället för att skriva


JESUS FRÅN NASARET, JESUS FRÅN NASARET


så stod det


NEJ SURA FÅR STENAS, SEN FÅR RASSE NJUTA


(den uppmärksamme ser direkt att bokstäverna kastats om rejält)


Rasse såg länge på lappen, insåg att Jesus naturligtvis menade att han skulle gå raka vägen till skolan, stena sina klasskamrater och därefter njuta av att vara smartast i klassen då övriga elever hamnat på bårhuset


Som ni förstår slutade hela historien med att upphovsmannen bakom detta illdåd (Jesus) spikades upp på ett kors för att möta sin skapare. Inte så konstigt med dåtida straffpåföljder för sådana brott som  anstiftan till mord.


Vad som hände med Rasse är oklart, men det ryktas om att han snodde jesus identitet och blev både känd och berömd



Festina Lente

Av Anders - 7 april 2009 07:40

Jag älskar att komma upp tidigt de dagar jag inte har något inplanerat. Sitta och mysa med en kopp kaffe till fåglarnas morgonkvitter när solen går upp över de hustak som är belägna öster om mig.


NEJ FÖRRESTEN!!! JAG ÄLSKAR ATT SOVA OCH SEN SKITER JAG I OM DET ÄR MORGON ELLER KVÄLL. 


vet inte ens varför jag är uppe nu. Jag skulle kunna ligga under ett täcke och snarka, men det är väl kanske så att min kropp börjar anta en pensionärs skepnad?!? De är ju uppe så tidigt att de får en nytryckt tidning av tidningsbäraren som de möter redan ute på gatan. Hmmm, där har vi kanske förklaringen till att gamla människor ofta har leverfläckar både här och där.. Den nytryckta tidningens trycksvärta har ännu inte torkat.


Ikväll blir det träning och jag ser fram emot en tuff holmgåg. Serien börjar på fredag och det är naturligtvis 20+ spelare som borde vilja vara med i startelvan. Det återstår att se hur laget ser ut. Oavsett så ska matchen bara precis vinnas. En förlust mot Anderslöv på hemmaplan i Smyge hade varit förnedrande för samtliga som har något med Smyge och Östra Torp att göra.



Festina Lente



Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards