Alla inlägg under maj 2009

Av Anders - 26 maj 2009 16:51

Denna veckan byter min kategori "Fläskfilé  & Bruna Bönor" namn. Mest för att det inte finns något negativt eller positivt som är kul att skriva om. Missförstå mig inte. DET FINNS ALLTID SAKER ATT SKRIVA OM SOM ÄR KASST men ibland känner jag mig på mycket bra humör och då är det svårt att såga någonting. Alltså är Fläskfilé & Bruna Bönor omgjort till Brun Filé & Fläskiga Bönor


Både A- och B-laget vann sina matcher. Jag deltog inte särskilt mycket i A-lagsmatchen. Värmde dock upp Sonesson i mål och han höll ju nollan. Kraftigt regnfall och medvind i första halvlek byttes mot uppehåll och vindstilla i andra. Synd om Gärsnäs som inte fick njuta av att ha vinden i ryggen. Vinst med 8-0 och skoj för våra anfallare att kunna jogga runt och göra mål. 4 av Anders Nilsson och hade han bara kunnat ge fan i att stå offside så hade det blivit fler. Zahns mål har en tendens till att vara snyggare än Anders... kvantitet är dock det viktigaste inom fotboll. Vi får se vem som bankar in flest i år. Det är jävligt jämnt i toppen av skytteligan.


B-lagsmatchen började hyfsat och vi gjorde några mål. Sen blev det one-man show och det fungerar sällan.

Att spela försvarare i B-laget är fruktansvärt långtråkigt och jag utstrålar nog ingen större positiv energi. Samtidigt ska man dock veta att jag alltid varit lite sur på fotbollsplanen. Det är även då jag presterar som bäst.Dock två missade nickar på hörna. Var har min förmåga att sätta de bollarna tagit vägen? Inte sitter väl den i mitt sargade knä????



Brun Filé:


Lite bra och lite dåligt är B-lagets insats mot Lilla Beddinge. Tycker man kan kräva större engagemang mot närmsta lokalkonkurrenterna.Vinsten skrevs till 4-2 och borde väl ändå vara större???

+ till stämningen på planen även om den kanske nästan var för vänlig. Linde gjorde i alla fall sitt för att piska upp stämningen med sina stenhårda visslingar i sin orangefärgade visselpipa





Fläskiga Bönor: 


Här kommer den största och fläskigaste bönan någonsin och den går oväntat men inte oförtjänt till någon som trots svullen hals och kraxig röst ställer upp för föreningen. Han följde med ut till Gärsnäs där första halvlek bjuder på värsta ovädret hittills och hade sedan hand om B-laget dagen efter. Normalt sett skulle han ha förtjänat fläskfilén, men eftersom den har bytt skepnad denna veckan så blir det en Fläskig Böna istället till vår lagledare och urtorpare Mathias Jönsson för att hjärtat i hans kropp är grönt och vitt.



Festina Lente


Av Anders - 26 maj 2009 16:40

Detta är nästan alla bilder jag lagt upp på denna inte helt seriösa blogg sedan starten i november förra året... Som synes är det en salig blandning och visst saknar jag till exempel tiden då jag hade en omröstning om vilken frisyr jag skulle ha när jag klippte mig... Som tur är blev det ingen Hulk Hogan frisyr på mitt huvud :)

Av Anders - 22 maj 2009 12:19

Lagom till veckans matcher så kommer här förra veckans Fläskfilé & Bruna Bönor


Jag hade förmånen att medverka i 2 matcher. A-laget på fredagen mot Skillinge och B-laget på söndagen mot Köpingebro. 4-1 vinst på fredagen och en förkrossande seger med 17-1 på söndagen. 



Fläskfilé:

Förspelet till Marklunds mål fram till 1-0 i matchen mot Skillinge är redan en klassiker. Ryssarnas klapp-klapp i 80-talets hockeyvärld får tyvärr se sig besegrat. Marklund spelar till och med vägg med en av Skillinges försvarare innan han slår in bollen bakom Skillingemålvakten.


Bruna Bönor:

1-17 är ett resultat som man inte riktigt kan förstå. Köpingebro borde väl ändå kunna skrapa ihop 11 spelare som kan sparka boll? Visserligen gör vi en ganska bra match där vi inte slår av på takten trots vårt stora spelövertag, men 17-1 är inte klokt. Tröstmålet kom på en straff som var väldigt tveksam. Domaren stod "bra" placerad någonstans på mittplan.


 


Som en liten slutkläm vill jag bara ha sagt att vi inte släppt in mål med mig på planen i A-laget sedan första matchen mot Anderslöv ;)

Av Anders - 9 maj 2009 21:38

1873 såg de första jeansen dagsljus för första gången. 2009 såg min röv dagsljus......


Jag och Elin var ikväll ute på en promenad. Det blev vår vanliga runda runt flaningen. Efter inhandling av popcorn på Entré gick vi hemåt för att mysa i soffan. 

Ni som känner mig vet att jag ibland får lite glyttiga idéer och så var fallet även denna gång. Vid Folkets park står det en gunga/vippbräda som man ska vara två för att manövrera på bästa sätt. Passande nog så är ju jag och Elin två personer vilket resulterade i att vi hoppade upp på denna gunga som skulle visa sig vara gungan från helvetet.


Så länge vi höll uppe farten var det inga problem. Det blev dock lite snurrigt efter ett tag då gungjäveln snurrade runt samtidigt som man åkte upp och ner.

Rätt vad det är så säger Elin att hon börjar bli snurrig och jag försöker bromsa. Lättare sagt än gjort och det tar ett tag innan vi står stilla. Jag hoppar av först för att  som den gentleman man är hålla gungan stilla när Elin ska hoppa av. I samma ögonblick som jag lyfter röven för att komma av helvetesgungan hör jag hur något spricker och jag förstår givetvis att det omöjliga har hänt. Mina byxor har gått sönder

Jag försökte skylla på att jag rivit dem mot en mutter på gungan, men jag förstod snabbt att så inte var fallet. Mina byxor har antingen krympt eller så har något i byxorna växt.

Det blev drag i byxorna på vägen hem från Folkets park och jag undrar om man kan bli förkyld av att ha haft tvärdrag i grenen???



 



Som ni ser blev det två hål och det är anledningen till att jag skapade tvärdrag...




Festina Lente

Av Anders - 9 maj 2009 12:50

Då har Östra Torp spelat 5 matcher varav de 4 sista på bortaplan. Enbart vinster och alla i vårt grön/vita läger är väl nöjda med det?


Matchen mot Blentarp igår hade lite Askerödsyndrom över sig. Vi är inte alls med i första halvlek och det är enbart tur som håller siffrorna nere. 1-0 i paus och jag kan bara gissa hur det lät i omklädningsrummet.

Själv stod jag och slog hårda i krysset mellan första och andra halvlek :)


Andra halvlek är bättre. Blentarpspelarna var inte lika hungriga längre och tog inte de extra meterna i sina löpningar som i första halvlek. Vårt eget spel blev mer stabilt. Visserligen en hel del långbollar, men ofta hade bollarna adress och hamnade hos en grön anfallare eller på en löpande ytter.


Snyggt mål av Anders Nilsson (Målvakten ska kanske ta den) och sen rullade det på. Vi fick blodad tand och avslutade matchen på ett bra sätt. Zahn fick gjort ett mål, men tyckte i bilen hem att han borde ha gjort 3. Fransson nickade in en hörna efter att ha skakat av sig sin försvarare. 3-1 är ett bra resultat på bortaplan mot ett så spelskickligt lag som Blentarp.


----------------------

Veckans Fläskfilé


Naturligtvis ska det hyllas efter ännu en vinst och den åtråvärda fläskfilén går denna gång till Andreas Sonesson i målet. Med tanke på att en målvakt ofta har en lång karriär så är det många generationer som kommer att se honom spela. Han är väl bara typ 13 år eller nåt ;)

----------------------



----------------

Bruna Bönor


Första halvlek är en klassisk brun böna. 10 utespelare som faktiskt inte har mycket rätt. Felträffar, snedsparkar och en ovilja att löpa..... Buuu för sånt







Festina Lente

Av Anders - 5 maj 2009 10:20

Lite försenat kommer här veckans match och såklart även Fläskfilé & Bruna Bönor


Matchen i Rydsgård slutade  0-3 och vi är naturligtvis jättenöjda med att ha vunnit de 4 första matcherna. Personligen finns det naturligtvis mer att önska, men å andra sidan så har jag sällan varit helt nöjd med mig själv efter en fotbollsmatch. Har bland annat 3-4 lägen att slå en tunnel i första halvlek, men drar istället ut bollen över sidlinjen :)


Rydsgård spelade ett spel de första 20-25 minuterna som passade mig som handen i handsken. Långa höga bollar som inte når bakom vår backlinje tackar jag för. Med den backlinjen vi hade i lördags ska det mycket till om vi ska förlora duellerna i luften. (Även Rengbo var uppe och vann ett par)


En bra bit kvar för mig till gammal storform så länge bollen är på backen, men det kommer nog snart. 

Andra halvlek blev en ganska lugn tillställning. Vi hade ju 2-0 att gå på så vi behövde inte direkt slita för att få till fler mål. Rydsgård avslutar kanske matchen bättre, men lyckas inte få in bollen bakom Anders i mål.

Det är antal mål som räknas och över hela matchen sett så vinner vi helt rättvist.



Gräsmattan i Rydsgård är alltid suverän och det var inte annorlunda denna gång. Hoppas regnet idag får vår matta i Smyge att bli lika fin.




--------------------------------------------------

Fläskfilé


Eftersom vi körde över Rydsgård totalt i första halvlek så ger jag veckans Fläskfilé till kollektivet Östra Torp. Hårt, Stabilt och Vägvinnande spel. Fortsätter vi så här lär det bli en sjuhelvetes fest i höst.



Bruna Bönor


Får man rött kort när man leder med 3-0 så förtjänar man att bli omnämnd i denna mindre fabulösa kategori. Grattis Nicklas Mattsson till årets första utvisning i seriesammanhang. Oddset att det var du som skulle få det var 1.02 så jag ska ner till stan och hämta ut mina 1020 kronor på en spelad tusing nu.

Den tjugan ska jag sen sätta på att du även får nästa rödakort till oddset 1.06

--------------------------------------




Festina Lente

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards