Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Man vet att man bor på landet när......

Av Anders - 27 september 2009 00:31

Man vet att man bor på landet när


man får "Gruppreklam till jordbruk" i brevlådan. En brevlåda som dessutom är placerad på andra sidan gatan.


den lokala pizzabagaren tar 80(!) kronor för en kebabtallrik


det inte går att koppla in bredband genom telefonlinjen och mobilt bredband fungerar hjälpligt


stora flockar med fasaner spatserar runt i trädgården


man hör hästar istället för fulla ungdomar om nätterna


Jag älskar det :)





Festina Lente





 
 
Ingen bild

Kenta

3 oktober 2009 23:25

Hej Anders..
Du har ju fattat vad Landet är helt klart..
Men! Jag skulle vilja höra vad du tycker om "Matchen" idag?

 
Ingen bild

Kenta

5 oktober 2009 20:20

Anders (GIIS)...
du behöver inte vara orolig för mitt personliga bedömande av dig i matchen mot Ystad...
Du är mot strömmen i Torp..
en spelare som kom från IFK och som mot alla odds blivit bättre med åren,,,
tror inte om jag tar i om jag säger att (eller personligen utnämjer dig) en verklig Torpare...
detta omdömme är det inte många som kan få av en fodrande puplik och supportrar i Smyge..
tror faktisk du är en av de få utomsmygiska som kan tänkas till detta/L/11

 
Ingen bild

Lane

8 oktober 2009 18:35

Kom från ifk, men glöm inte att Giis var en vända i gislöv innan han blev torpare.
Fin blogg Giis, men 80kr för en kebebtallrik är väl inte så dyrt om man jämför med priserna på casablanca...

 
Ingen bild

Kenta

15 oktober 2009 20:52

Ähh en halv säsong i Gislöv har väl aldrig gjort nån Zlatan...
snart är det dax för Kristians debut i Smyge,då är gänget samlat igen.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards