Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Nattliga funderingar

Av Anders - 26 september 2009 00:35

Tränarflykt i Smyge och det är väl ingen som är direkt förvånad? Nu vet jag inte vem som kommer att ta över rodret till nästa år, men förhoppningsvis kommer nästa tränare till ett nyblivet division 4 lag utan rent för många flyktade spelare???


Styrelsen lär antagligen hitta tränare ganska snabbt och för att det ska bli så bra som möjligt hoppas jag att man för en dialog med spelartruppen.



Nattens fundering 1:

I Amerikanska rysare uppvisar nästan alltid de utsatta ett beteende som är åt helvete korkat. Hur kan det komma sig att man smyger runt, oftast efter att solen gått ner och letar efter den räliga gubben som redan har mördat 13 av ens bästa vänner? Hade jag själv varit i den situationen vill jag lova att jag lagt benen på ryggen och gjort allt i min makt för att komma därifrån så snabbt som möjligt...


Nattens fundering 2:

Hur är det möjligt att chips som är räfflade kan smaka annorlunda än de icke räfflade? Vickningschips är lättsaltade chips som är räfflade. De vanliga släta lättsaltade chipsen är inte i närheten av att vara lika goda..



 
 
Ingen bild

AV

5 oktober 2009 16:29

Räfflandet på chipsen ger större och fler kontaktytor vilket gör dem mer mottagliga för smakförhöjningsmedel.

Det är samma fenomen som när man ruggar upp ytan för att lim skall fästa bättre.

Eller fråga elin vad som är bäst räfflat eller oräfflat.

Men ni kanske kör bart och använder andra farmaka eller är det nån lillholst på gång???.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards