Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Brun Filé & Fläskiga Bönor

Av Anders - 26 maj 2009 16:51

Denna veckan byter min kategori "Fläskfilé  & Bruna Bönor" namn. Mest för att det inte finns något negativt eller positivt som är kul att skriva om. Missförstå mig inte. DET FINNS ALLTID SAKER ATT SKRIVA OM SOM ÄR KASST men ibland känner jag mig på mycket bra humör och då är det svårt att såga någonting. Alltså är Fläskfilé & Bruna Bönor omgjort till Brun Filé & Fläskiga Bönor


Både A- och B-laget vann sina matcher. Jag deltog inte särskilt mycket i A-lagsmatchen. Värmde dock upp Sonesson i mål och han höll ju nollan. Kraftigt regnfall och medvind i första halvlek byttes mot uppehåll och vindstilla i andra. Synd om Gärsnäs som inte fick njuta av att ha vinden i ryggen. Vinst med 8-0 och skoj för våra anfallare att kunna jogga runt och göra mål. 4 av Anders Nilsson och hade han bara kunnat ge fan i att stå offside så hade det blivit fler. Zahns mål har en tendens till att vara snyggare än Anders... kvantitet är dock det viktigaste inom fotboll. Vi får se vem som bankar in flest i år. Det är jävligt jämnt i toppen av skytteligan.


B-lagsmatchen började hyfsat och vi gjorde några mål. Sen blev det one-man show och det fungerar sällan.

Att spela försvarare i B-laget är fruktansvärt långtråkigt och jag utstrålar nog ingen större positiv energi. Samtidigt ska man dock veta att jag alltid varit lite sur på fotbollsplanen. Det är även då jag presterar som bäst.Dock två missade nickar på hörna. Var har min förmåga att sätta de bollarna tagit vägen? Inte sitter väl den i mitt sargade knä????



Brun Filé:


Lite bra och lite dåligt är B-lagets insats mot Lilla Beddinge. Tycker man kan kräva större engagemang mot närmsta lokalkonkurrenterna.Vinsten skrevs till 4-2 och borde väl ändå vara större???

+ till stämningen på planen även om den kanske nästan var för vänlig. Linde gjorde i alla fall sitt för att piska upp stämningen med sina stenhårda visslingar i sin orangefärgade visselpipa





Fläskiga Bönor: 


Här kommer den största och fläskigaste bönan någonsin och den går oväntat men inte oförtjänt till någon som trots svullen hals och kraxig röst ställer upp för föreningen. Han följde med ut till Gärsnäs där första halvlek bjuder på värsta ovädret hittills och hade sedan hand om B-laget dagen efter. Normalt sett skulle han ha förtjänat fläskfilén, men eftersom den har bytt skepnad denna veckan så blir det en Fläskig Böna istället till vår lagledare och urtorpare Mathias Jönsson för att hjärtat i hans kropp är grönt och vitt.



Festina Lente


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards