Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Snart tävlingsdax!!

Av Anders - 21 augusti 2009 12:36



Den tävling jag hade här på "Långsmala Funderingar" i början av året var mäkta populär och jag har nu bestämt mig för att en uppföljare ska få se dagens ljus.


Att anordna en tävling på internet är som att ge skolbarnen facit när det är dags för prov. Allt finns nämligen att slå upp på nätet om det inte är hemligstämplat och ligger långt inne i ett kassavalv hos FBI...

Det kommer därför att bli ungefär samma upplägg som sist. Hjärnan ska behöva gå på högvarv för att komma fram till de rätta svaren



Tävlingsregler


Tävlingen består av 5 deltävlingar som var och en varar i en vecka. Starten går av stapeln måndagen den 24:e augusti med första deltävlingen. Varje deltävling kommer att vara till söndag 23:59 

Varje måndag under tävlingens gång kommer det att presenteras en ny deltävling.


Viktig information till de som vill vara med och tävla är att skicka in svaren under de olika veckorna i samma namn.


Snabbaste svaren ger de högsta poängen så det kommer att löna sig att kika in på bloggen några gånger under måndagar för att så snabbt som möjligt kunna ta del av ledtrådarna som leder till deltävlingens rätta svar.


Varje vecka kommer det att delas ut poäng som fördelas som följande

10. 1:a

 8.  2:a

 6.  3:a

 5.  4:a

 4.  5:a

 3.  6:a

 2.  7:a

 1.  8:a


Max poäng ger alltså 50 poäng, men jag betvivlar att någon besitter så stora kunskaper att man tar hem varje deltävling..



Nu hoppas jag att ni tar denna tävling på största allvar.

Vinnaren blir precis som förra gången odödlig och superlativen kommer att hagla över segraren från min sida.


Förra omgångens segrarinna Alexandra Malmberg kommer att få en egen inbjudan att deltaga och frågan är om det egentligen finns någon som kan slå henne? 



LYCKA TILL






 
 
Ingen bild

Nilsson

24 augusti 2009 17:30

men så dra igång då...

 
Alexandra Malmberg

Alexandra Malmberg

28 augusti 2009 12:09

Frågan är det... Men eftersom jag missade startdagen så har dom andra en vääldigt god chans. Iallafall när det gäller tiden :P

http://lafemmes.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards