Alla inlägg den 28 april 2010

Av Anders - 28 april 2010 12:27

Det kommer bara att bli en lätt liten spegling från Blentarpsmatchen eftersom jag istället för att vara på plats gick omkring i trädgården och botaniserade bland blommor och bin.


När jag fick reda på att vi vann blev jag naturligtvis glad, men återigen måste jag hoppa på vår backlinje som alltså inför Blentarpsmatchen hade dragit på sig på tok för många varningar. Det bar sig inte bättre än att vi till nästa match får möblera om i den lagdel som man minst av allt vill möblera om i. 2 man avstängda efter 3 matcher är inte godkänt och i fortsättningen rekommenderar jag valium till de spelare som berörs!!!



-----------------------------


Blentarp - Östra Torp 2-5


Eftersom jag inte var på plats får det räcka med resultatet.


-----------------------------


Däremot spelade jag i Västra Ingelstad med ett ungdomligt B-lag på söndagen. Det var fint spel stundtals och många spelare som faktiskt förstår sig på fotboll. Ska man gnälla lite så behövs det lite mer passningar i sidled och bakåt så att man håller i bollen ännu mer.


3-3 blev resultatet och det var nog ganska rättvist sett till målchanser, men jag tycker att vi har det bättre spelet.


Hemmesåker i mål var lysande och Ola som spelade mittback i första halvlek imponerade han med. Oskars första halvlek var jättebra.


Jag stod väl för rutinen tillsammans med min vapenbroder Andreas "balten" Jönsson och trots att vi är kusiner så blir jag lite arg på honom när han dänger ett skott från 25 meter i krysset. Visserligen tog bollen i ramen och studsade i nacken på målvakten och in i mål, men det får väl räknas som ett kanonmål ändå....


Efter matchen bytades det ett par ord med Thorsten Bohlin (med reservation för eventuella felstavningar i namnet) och han såg ut att må bra där han satt och mös i solskenet. Givetvis var solglasen på ;)




Festina Lente

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards