Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Första tävlingen av fem!! Lycka till

Av Anders - 21 januari 2009 14:44

Första deltävlingen är här! Snabba dig att bli först med rätt svar


Läs gärna regelverket i föregående inlägg


Om du tar  siffrorna i årtalet som Gustav Vasa dog och adderar ihop dem får du ett tvåsiffrigt tal. Detta talet ska divideras med 2!! Spara det tal eller den siffra du fått fram och sätt den först i ett ord som förhoppningsvis ger dig många poäng i veckans tävling.

Första mannen på månens initialer fast i omvänd ordning kommer härnäst.

För att fortsätta på den inte helt för svåra linjen så kör vi på med en amerikansk delstat. Som ni säkert vet har alla delstater i USA en förkortning på 2 bokstäver och det är Virginias förkortning som ska stoppas in efter vår käre månfarare.

Nästa tecken jag vill ha sitter på ryggen hos Fabregas i Arsenal. Det är inte det internationella tecknet för ryggsäck jag är ute efter.

Sport ligger mig varmt om hjärtat och sista lilla pusselbiten som ska pusslas ihop med koden ni hittills har fått fram är det engelska ordet som sägs när en spelare i Wimbledon servar  i nätets övre kant och sedan bollen studsar in i rätt servruta. Bollen är död men måste spelas om. Sista bokstaven gånger 2 och byt ut näst sista bokstaven i alfabetet mot näst sista bokstaven i alfabetet så kommer ni att ha hela kodordet som sedan ska bli något som verkligen stämmer in på denna första deltävling.



Glöm inte att snabba svar lönar sig, men jag vill ha en läslig lösning så se till att tänka till innan ni skickar in svaret


Svaret skickas som en kommentar till detta inlägget


Må snabbaste tävlande vinna

 
 
Ingen bild

Manne

21 januari 2009 15:44

gå o lägg dig igen giis...

 
Ingen bild

giis

21 januari 2009 17:15

Så himla svår var den väl inte Manne? Du behöver inte bli otrevlig nu!! :)

 
Ingen bild

Christian

21 januari 2009 23:03

Kommer med ett svar imorgon....

 
Ingen bild

Manne

22 januari 2009 11:21

Svar:Fan vad lätt...kom igen nu giis lite utmaning nästa gång,kunde även vara "6an va four lätt" :)

 
Ingen bild

giis

22 januari 2009 11:23

Nu har det trillat in ett rätt svar. Vilken lättnad, för jag trodde att tävlingen skulle passera förbi obemärkt.

 
Alexandra

Alexandra

25 januari 2009 16:07

Jävla skit! Jag klarar inte det sista.. Kollar ju aldrig på tennis! Fan vad detta plågar mig. Ser redan framemot nästa tävling ;)

http://www.hanky.se/alexandra

 
Alexandra

Alexandra

26 januari 2009 12:50

FAN VAD LÄTT ;)

http://www.hanky.se/alexandra

 
Ingen bild

34

27 januari 2009 16:31

sexan var för lätt.

Det är allt jag kan tyda det till?????

 
Ingen bild

HH

28 januari 2009 12:56

fanvadlätt

söt du e giis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards