Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Första deltävlingen avklarad

Av Anders - 28 januari 2009 17:49

Summeringen av första veckans tävling kommer här och jag är förvånad att jag inte fått in fler rätta svar än de 3 som kommit in.


 Lösning:


Vi går igenom veckans tävling och vi gör det naturligtvis i rätt ordning.

Första bokstaven/siffran som skulle in var 6. Gustav Vasa dog 1560 och 1+5+6+0=12 12/2=6


Första mannen på månen var Neil Armstrong och hans initialer i omvänd ordning blir ju AN


Den Amerikanska delstaten Virginias förkortning är VA


Eftersom jag håller på Arsenal i Premier League så var det ju tvunget att det skulle finnas en fråga med anknytning till den klubben. Numret på Fabregas rygg är 4


Sista och kanske den svåraste ledtråden var det engelska ordet Let. Sista bokstaven X 2 blir Lett och om man byter ut näst sista bokstaven i alfabetet (e) mot näst sista bokstaven i alfabetet (ä) så får man ordet Lätt


Det ger följande: 6anva4lätt.... Nu kommer jag till en tråkig grej

Jag borde vara lite självkritisk till veckans tävling då det tydligen gått att tyda den på lite olika sätt. Jag har fått telefonsamtal och inlägg här i bloggen som visar på detta.


Det har visat sig att det finns en hel del (faktiskt fler än som svarat rätt) som har svarat SEXAN VAR FÖR LÄTT  och jag kan givetvis nu i efterhand förstå att man kan få det till det, men det var ju inte riktigt det svaret jag var ute efter och då kan jag inte godkänna det heller.

Rätt svar ska vara: FAN VAD LÄTT och det får man om man byter ut 6 och 4 mot bokstäver i alfabetet. 6:e bokstaven är F och 4:e är D.

 
 
madeleine

madeleine

28 januari 2009 17:59

Haha vilka frågor!

http://madeleeinep.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards