Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Tävlingen slut!! Länge leve Mästaren

Av Anders - 1 mars 2009 10:40

Då var den slut. Tävlingen där googlandet och hjärnan stod i centrum.


Rätt svar var givetvis Julius Caesar och det var några stycken som fixade fram rätt svar. Hur man kom fram till det ska jag berätta då det verkar på de inlämnade svaren som om det var lite problem....

Det finns en bilmodell som har fått sitt namn efter sista bokstaven i det grekiska alfabetet. Ta andra bokstaven i bilmärket och spara den


OMEGA ÄR MODELLEN OCH DÅ ÄR DET OPEL SOM ÄR BILMÄRKET!!!

ANDRA BOKSTAVEN I OPEL ÄR P


Om man färdas norrut och gör en 90 graders sväng åt höger precis på den geografiska nordpolen så färdas man åt vilket väderstreck? Spara tredje bokstaven


OM MAN BEFINNER SIG PRECIS PÅ NORDPOLEN SÅ ÄR GIVETVIS ALLA VÄDERSTRECK SÖDER

TREDJE BOKSTAVEN I SÖDER ÄR D


Nu sätter ni ihop de två bokstäverna ni fått fram och då har ni fått beteckningen på ett grundämne. Eftersom alla har memorerat det periodiska systemet så vet ni precis vilket jag menar :)

Atomnumret på detta ämne är lika med året en person blev utnämnd till diktator i sitt rike. Mycket viktigt är att bokstäverna f, K och r inte ska förglömmas!!

GRUNDÄMNET ÄR ALLTSÅ PD SOM STÅR FÖR PALLADIUM. AIOMNUMRET FÖR PALLADIUM ÄR 46 OCH BOKSTÄVERNA f, K och r ÄR FÖRKORTNINGEN FÖR "FÖRE KRISTUS"


År 46 fKr utsågs Julius Caesar till diktator på 10 år och två år senare blev han utsedd till diktator på livstid

-----------------------------------------------------------------------------------------


Först in med rätt svar var Manne

Tvåa blev Anders Nilsson

Trea in med rätt svar blev Alexandra Malmberg

Fyra och sist in med rätt svar: Peter Olsson


Detta ger en slutställning som ser ut så här :

1. Alexandra "The Champ" Malmberg, 22 poäng

2. Henrik Hansson, 18 poäng

3. Anders Vedmar, 17 poäng

4. Magnus "Manne" Malmberg, 14 poäng

5. Peter Olsson, 9 poäng

6. Martin Jönsson, 8 poäng

6. Anders Nilsson, 8 poäng

8. Robin Nilsson, 5 poäng

8. Ina S, 5 poäng

10. McDonalds, 4 poäng 


Länge leve Mästaren som verkligen visade vilket kön som står för det skarpaste tänkandet här i världen. 

Av de tävlande var endast Alexandra och Ina tjejer (Svårt att könsbestämma McDonalds) och killarna får helt enkelt inse att kapaciteten inte riktigt fanns där.


STORT GRATTIS ALEXANDRA. HOPPAS DU FORTSÄTTER LÄSANDET TROTS ATT DU ÄR OMGIVEN AV MINDRE BEGÅVADE PERSONER


Festina Lente

 
 
Alexandra

Alexandra

1 mars 2009 13:11

Yes jag vann! Jag vill tacka mina motståndare och säga "Bra kämpat" ... Sen vill jag tacka den långsmala mannen him self för en otroligt trevlig och rolig tävling. Ses i kaffestugan och hälsa Pernilla så gott ;)

http://www.hanky.se/Alexandra

 
Ingen bild

Anders V

2 mars 2009 11:33

Får skylla på att jag varit på semester och led av sviterna efter den så jag kom inte upp i normal standard. Annars hade jag utmanat om förstaplatsen givetvis.
Man får ta det som en man och gratulera vinnaren även om det är en kvinna. Nästan roligare att det blev en kvinna som vann.


 
Ingen bild

A vedmar

2 mars 2009 11:39

Förresten har själv en gåta som ni kan försöka lösa:

"Går genom galler"

Svara på den om ni kan.

 
Firman 2/2

Firman 2/2

2 mars 2009 13:21

Synd att man kom in i tävlingen så sent, annars hade nog en pallplats varit inom räckhåll...

Enkel gåta Vedmar...
Svaret är:
GIIS!

http://www.firman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

a vedmar

2 mars 2009 17:26

ja, den var kanske för lätt.

 
Ingen bild

34

15 mars 2009 10:25

Fan Giis har du gått i skrivar-ide

 
Ingen bild

firman

17 mars 2009 17:24

spalten då, som e så ball?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards