Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Fläskfilé och Bruna Bönor + en tjock giis?!??

Av Anders - 18 april 2009 14:25

Igår åkte Elin till Halmstad med jobb. De ska ha det skönt på SPA medan jag ska ha det bra i soffan.

När hon hoppat på bussen till Malmö och Manne mött upp mig på Övre så bar det av söderut för att inhandla en skjorta. När vi promenerar de få meterna ner till stadens shoppingstråk hör jag en röst bakom mig som säger att jag ser tjock ut!!!!!!!! Mycket ska man höra innan öronen trillar av, men detta gjorde i alla fall så att de lossnade en smula.

När jag vänder mig om så är det min egen mor som kläcker ur sig denna kommentar och man undrar ju om hon egentligen tycker om mig?!??


Gårdagens match mellan Liga 06 och Östra Torp slutade 1-4 och vår vinst såg avlägsen ut i första halvlek. 0-0 i paus och bedrövligt spel. Som tur är blev det bättre i andra och 0-1 kom nästan omedelbart.

Utifrån såg planen bra ut, men ändå konstiga studsar?? Var planen egentligen så dålig eller är det bara fotbollsspelarens ständiga bortförklaring ;)

Sonessons lilla dribblingsförsök som dessvärre ledde till ett mål i röven har vi redan glömt.



--------------------------------------------------------------------------------------------


Fläskfilén går till Revesz för hans äventyr på vänsterkanten. Jag vet inte hur han gör det, det liknar ingenting annat jag någonsin har sett. Bra är det i alla fall så jag hoppas han fortsätter med sina snurrar och snubbelfinter.


veckans Bruna Bönor måste jag ge den/dem på skåneboll som lagt oss i samma serie som lagen på Österlen. Inte nog att vi åker skåne runt för att spela fotboll. Vi måste även stressa för att hinna med att ha en ordentlig uppvärmning. Tacka vet jag helgmatcher där stressmomentet försvinner


--------------------------------------------------------------------------------------------


Ikväll vankas det fest och jag önskar därför mig själv en mycket trevlig kväll




Festina Lente

 
 
Ingen bild

Manne

18 april 2009 14:58

det e väl bra att ni kom i den serien, för den e inte ett dugg bättren än div 6 som ni spela förra året, ni förlorar inte en match..det hade nog blivigt andra bullar i malmö femman...

 
Ingen bild

delaktig i festen

19 april 2009 20:23

har du nyktrat till sen lördagskvällen. ryktet gör gällande att det förekom en del sura uppstötningar från din sida. stämmer det?

 
Christian

Christian

22 april 2009 20:26

Hur mycket väger du nu? Jag håller mig runt 77 tror jaglit esvårt att se eftersom jag är så JÄVLA röd

http://www.christiansvensson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards