Alla inlägg den 21 september 2009

Av Anders - 21 september 2009 22:38

Vecka 5 är här och med det följer ett utnämnande av Tävlingens Gigant. Nu är det ju redan klart vem som vinner, men då alla dopingtester inte genomförts så kanske Glennemannen inte ska ropa HEJ än??



För att komma fram till denna veckans svar som ska skrivas som en kommentar till detta inlägg krävs ett stort intresse för mig.

I min blogg har jag tidigare skrivit om en Idrottspersonlighet som delar sin suveräna födelsedag med mig.

Det var i början av 1980-talet och vi tittade ut i den sterila sjukhusmiljön samma dag. Att Det skulle komma att bli två så skilda idrottskarriärer för mig och den här andra människan kan verka otroligt, men tyvärr måste jag inse att jag aldrig blir det där fotbollsproffset som jag så länge drömde om.


Skriv nu ner namnet på min födelsedagskompanjon samt vilket stjärntecken vi båda är födda i. Facit tittar du ju redan på, så det är bara att börja bläddra om du inte vet.


Lycka Till

Av Anders - 21 september 2009 22:18

Då går vi in på sista veckan i min tävling och det är ganska jobbigt att behöva säga att den redan är avgjord.


Förra veckans ledtråd:

Knappast en av snövits vänner, men ändå en av sju som nämns ihop

6 "vänner" varav 1 i Grekland, 2 i Egypten, 2 i Turkiet och 1 i Irak (med nuvarande gränser som mall)

56 år gammal blev det lite väl skakigt och det betydde slutet för den/det jag söker


Naturligtvis var det de 7 underverken jag pratade om och man kan även utläsa vilket av dem det är. Kolossen på Rhodos var rätt svar och som skrivet så stod den stackars jättestatyn i bara 56 år


6 korrekta svar och som den suveräna ledare och numera även vinnare Glennemannen är så kläckte han ur sig det korrekta svaret på dryga 20 minuter.



Poäng efter 4 veckor

Robin Nilsson 10 poäng + 0 + 6 + 3 = 19

Anders Vedmar 8 poäng + 0 + 2 + 4 = 14

Glennemannen 6 poäng + 8 + 10 + 10 = 34

Popetoteror (Peter på rövarspråket) 5 poäng + 0 + 4 + 6 = 15

Cocarorololinone (Caroline på rövarspråket) 4 poäng + 0 + 3 + 8 = 15

Julemand 3 poäng + 0 + 1 + 0 = 4

Jensen 2 poäng + 0 + 5 + 5 = 12

Alexandra M 1 poäng + 0 + 0 + 0 = 1

Osten 0 poäng + 10 + 0 + 0 = 10

Märta 0 poäng + 0 + 8 + 0 = 8

Jocke Vedmar 0 + 0 + 0 + 0 = 0

Holger 0 + 0 + 0 + 0 = 0


Topp 4

 

1. Glennemannen 34 poäng

 

2. Robin 19 poäng

3. Cocarorololinone 15 poäng

4. Popetoteror 15 poäng


Eftersom det är 1 deltävling kvar och försprånget för Glennemannen till närmsta konkurrent överstiger 10 poäng så är förstaplatsen spikad. Kampen om silvret står mellan Robin och de båda kombatanterna som valt att stava sina namn på rövarspråket. Tilläggas bör att dessa båda antagligen för en mycket prestigefylld kamp sinsemellan då de förutom att dela min blogg som största intresse även delar säng.

Den kloke mannen från Källstorp (Anders Vedmar) som ligger på 5:e plats har alla chanser i världen att ta sig upp ett par snäpp, men med tanke på att han antagligen saknar internetuppkoppling ute i Ingemansland så är han en outsider som man kanske ska räkna bort?

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards