Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Anders - 3 juni 2009 10:33

8 vinster och en oavgjord på 9 spelade matcher, ändå känns det inte alls bra


Tycker nog att vi skulle vunnit igår, men å andra sidan sett så har vi haft 2 vinstmatcher där jag tycker vi haft marginalerna på vår sida.


För egen del var det en mycket märklig match. Jag tror inte jag har mer än högst 5 defensiva ingripanden på hela matchen. Som ytterback borde man väl vara inblandad i mer än så bakåt? Offensivt hade jag mer uppspel än vanligt. Givetvis pga att Simrishamn täppte till bakåt i första hand och inte satte särskilt hög press.


Vi skulle ha kunnat rulla mycket mer boll i backlinjen.


Sjödin spelade på topp och som vanligt kommer han ner och möter boll. Inget nytt. Tyckte nog att jag hittade in med en hel del bollar till honom och eftersom jag hade bestämt mig innan matchen för att åtminstone försöka pricka honom så är jag nöjd med det, men visst saknade vi ytterligare en anfallsspelare när han kommer ner?



Våra yttermittfältare hade större felprocent i sina inlägg än vanligt och på innermittfältet var det mycket mer löpning än vanligt. Mer löpning = ligga fel på banan.

Backlinjen öppnade saloondörrarna i första halvlek och lät motståndarna sätta bollar bakom oss till löpande Simrishamnspelare. Det är inte godkänt


Revesz hade tur med domslutet som gav honom ett gult kort. Hade jag varit domare så hade han duschat i förtid.


För övrigt så ger vi bort onödiga frisparkar över hela planen. Istället för att hålla en spelare felvänd och tvinga honom att spela bollen bakåt så går vi in och skaver honom på benen så att vi får frispark mot oss. 


Anders i målet räddar friläge i första halvlek och var bra matchen igenom. Helt klart bästa Torpare. Kanske också enda grön/vita spelare som får mer än godkänt av mig.



Nu har jag nog sågat de flesta som går att såga. Av alla inblandade i matchen igår är det alltså bara ett fåtal som får godkänt. Många underkända och endast en som var bra


Trots allt så drygar vi ut serieledningen då Rydsgård gick på pumpen. 6 poäng är nu differensen mellan 1:an Östra Torp och 2:an Rydsgård


Förhoppningsvis fungerade detta som tändvätska och det ska Sövestad få lida för på lördag.


----------------------------------------------------------------------------------------------

Fläskfilé:  Anders Ohlsson i målet svarar för avgörande räddningar trots att han inte medverkar särskilt mycket i matchen. Starkt


Bruna Bönor: Till backlinjen för att vi står på en lång rad i första halvlek istället för att ta det djup som krävs. Skärpning

--------------------------------------------------------------------------------------------



sjukt att simrishamn ligger så långt österut att man får skruva fram klockan en timme....



Festina Lente 






Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards