Alla inlägg under januari 2009

Av Anders - 5 januari 2009 12:54

Först av allt vill jag börja med att be om ursäkt för min frånvaro i bloggvärlden. Många är ni som gråtit er till sömns för att det inte stått något nytt på Långsmala Funderingar.

Anledningen är helt enkelt att det funnits annat i mitt mycket hektiska liv att göra och tänka på. Har helt enkelt inte haft tid att fundera i mina långsmala banor, men nu är jag tillbaka till ert förfogande!


Skulle jag bara uppdatera alla nyfikna om vad som hänt sen sist så skulle det gå snabbt. Det har inte hänt särskilt mycket som skulle kunna vara av någon större underhållande betydelse.

Det som skrivs på denna sida är ju faktiskt till för att underhålla mig själv i första hand och om det är någon annan som skulle dra på smilbanden åt vad jag skriver så är det en stor bonus.



Är det någon som sett "Stjärnorna på slottet" ???
Vilket jävla skit att glo på. Det är ont om action och de personer som är med där kan inte gärna kallas för stjärnor. En stjärna är väl någon som lyser klart och i bästa fall kan det väl tindra i någon av de nuvarnade deltagarnas ögon om det sätts fram en flaska vin på bordet.


Mitt förslag är att sätta in mer färgstarka människor på slottet och sen låsa porten utifrån så att de stackarna inte kommer ut.


Några historiska personer som hade gjort sig bra inne på slottet och som definitivt fått tittarsiffrorna att skjuta i höjden är:


Adolf Hitler - Hans människosyn och vilja att lyckas gör honom till en kandidat som nästan är självskriven i min version av SS (Stjärnorna på Slottet)


Mike Tyson - Det hade varit ett sant nöje att se denna lugna och stillsamma man gå loss på päronbollen (Hitlers huvud), bita av ett öra eller två för att sedan sätta sig ner och bli tröstad av Hannibal Lector


Hannibal Lector - Efter att ha tröstat Mike Tyson och givetvis fått snaska lite på Hitlers öron så hade man kanske fått plocka ut honom ur slottet om man velat att programmet skulle vara lite längre än en kvart.


Harry Houdini - Utbrytarkung! Say No More


Carl XVI Gustav - Konung av Sverige, dyslektiker och Slottsägare. Van vid ett liv på slottet och får därför äran att hålla ett välkomsttal som naturligtvis blir helt galet.


Jesus av Nasaret - En av de mest kända huvudrollsinnehavarna i en av de äldsta böckerna. En klassisk scen ur boken är när han blir upphånglad av sin angivare, fängslad, misshandlad, förnedrad, upphängd på ett kors, dör, återuppstår och till slut får han träffa sin pappa för första gången.. Den boken har allt. Vilket mästerverk




Festina Lente

























Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards