Alla inlägg den 13 november 2008

Av Anders - 13 november 2008 23:00

Jag lyckades!! Stort grattis till mig som lyckades ta mig hem från jobb även idag. Torsdag betyder dagen före fredag som i sin tur betyder sista arbetsdagen för veckan.

Lördagens stora begivenhet är festen ute i smyge med mitt kära fotbollslag. Maten kommer att vara god, drickan kommer förhoppningsvis att serveras i stora glas och dansen kommer både att se katastrofal ut (för de tråkiga och nyktra)och vara otroligt underhållande (för oss fyllesvin)

Undrar om jag har kvar mitt oinlösta presentkort från förra året på fiskrökeriet i Smyge??? Det kan förresten kvitta eftersom det gått ut ändå.. En sak vill jag klargöra. Blir det pris till bästa dans i år och priset är presentkort på en rökt ål så kommer jag att sätta mig i ett hörn och tungkyssas med en stor Grogg istället. Det är inte så att jag inte är tacksam för det fina priset förra året utan det är så att fisk är något som lever i havet och det är inte mycket i havet som jag gärna stoppar i munnen.... Kunde väl fått en grogg i utbyte mot presentkortet????


Imorgon ska jag jobba på dubbla jobb som jag nämnt innan. Först på mitt ordinarie jobb på Trelleborgs gummifabrik och sen på McDonalds som är mitt före detta jobb. De som jobbar på McDonalds ska på personalfest och ha det gött och eftersom det är stört omöjligt att stänga en restaurang för att festa så måste ju någon jobba. Någon är i detta fallet jag och några andra som även de är gamla McD Arbetare.

Jag lovar att vi kommer att ha minst lika roligt som de som får festa :)

Det blir kanske lite utgång efteråt också?!??


Söndagen kommer att gå i rehabiliteringens tecken. Rehabiliteringen från två dagars slit och drickande.

Man blir mör i kroppen och slö i knoppen av sprit har jag hört, men det är ta mig fan en underdrift. Sätter två tusen spänn på att jag har feber och lider av sprängande huvudvärk när jag vaknar på söndag.... måste vara allergisk mot alkohol och det är inte så bra eftersom jag lovat en god vän att bli hennes alkiskompis om hon skulle trilla dit!!!


Skickade både sms- och mms-inlägg idag och det gick ju sådär. Måste ta tag och läsa lite information om hur det ska gå till. Jag fick redigera båda inläggen när jag kom hem......


Nu väntar ett eller möjligtvis två avsnitt av den gamla hederliga TV-serien om familjen Macahan. UPPSKATTAS i Vintermörkret vill jag säga



Festina Lente



Av Anders - 13 november 2008 21:36

Förtydligande till mitt tidigare mms-inlägg: Det kan se ut som en vanlig kaffemugg, men faktum är att det är muggen med stort M som ger mig mycket värme och energi ;)

Av Anders - 13 november 2008 21:30

Kaffemuggen

Av Anders - 13 november 2008 00:52

För dig som tänker mycket på saker som är svåra att förklara



Jag som trodde att jag skulle komma i säng i god tid idag fick helt enkelt göra mig införstådd med att min kropp inte vill/kan sova när jag egentligen måste.


När jag tänkte efter kom jag fram till att det som gör att kroppen reagerar som den gör är saker som ingen någonsin har sett. Tankar, känslor, begär, minnen, förnuft, instinkt

Hur kan jag som inte är det minsta vidskeplig och som inte tror på något högre väsen låta tex en känsla bestämma vad jag ska göra när jag aldrig har sett en känsla. Jag har sett känsloyttringar men det är ju knappast samma sak.

Förnuft, instinkt är andra saker som vi lever efter, men som knappast fastnat på film någon gång. 

Det är så många faktorer som formar människan och alla har vi väl olika mängd och mix av alla dessa osynliga men ack så viktiga beståndsdelar.


Speciellt känslorna vi har inom och runt oss har jag fastnat för.

Man kan inte bestämma det minsta över sina känslor. Inte jag iaf. Tycker jag illa om någon eller något så kan jag inte ändra på det. Jag kan inse med mitt sunda förnuft (som är osynligt) att jag borde gilla personen/saken i fråga, men innerst inne så vet hela min kropp att det är något med kemin (osynligt) mellan oss som inte stämmer.




Hänger ni med på vad det är jag menar?

Tycker ni att jag har fel?


Är osynligheten kanske det där övernaturliga som jag inte tror på???


Är osynligheten kanske viktigare för mig än alla pengar i världen? och i så fall är finanskrisen bara en liten ring på en stor ocean av osynlighet?


För att få bort lite av tankeverksamheten från hjärnan så bjuder jag till slut på en självupplevd historia om två busschaufförers prat över radion. Jag satt på bussen mellan Trelleborg och Malmö och det här är vad jag hörde:


- 146:an, kom

- Ja, vad är det, kom

- Om du vill så kan du blåsa förbi mig eftersom du nog är mer försenad än vad jag är, kom

- Nej, då får jag inte skrivit någon övertidslapp, kom

- Okeeeej, slut


Jag kan förstå att övertid är jävligt bra när det går mot jul, men man behöver inte ligga och fisa på en motorväg som busschaufför när man dessutom är försenad. 


Så stäm upp i sång nästa gång ni åker kollektivt med Skånetrafiken:
-En busschaufför, en busschafför. Det är en man med ööövertiiid


Nu tänkte jag sluta med att skriva Festina Lente som vanligt, men det passar sig inte när jag precis spytt galla över busschaufförernas medvetna långsamhet. Anledningen är att Festina Lente betyder Skynda Långsamt på latin ;)


Därför skriver jag bara sov gott

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards