Alla inlägg den 16 november 2008

Av Anders - 16 november 2008 22:44

Söndagen spenderades i två olika soffor! Först min egen som jag somnade i någon gång i natt när jag kom hem efter att ha varit ute på äventyr och sen i Mannes soffa där jag åt middag (Tack Tessan, det var jättegott) och slötittade på en massa skit på tv!!


Nu är jag åter hemma i min soffa och tänkte att jag var tvungen att skriva av mig lite innan jag ska gå och sova.


I veckan soFrisörenm kommer ska jag klippa mig. I vanliga fall är det kunden som hör av sig till sin frisör med ett önskemål om en klipptid, men i mitt fall så är det precis tvärt om. Frisören i fråga har väl skådat min ovårdade kalufs någonstans och känt att det är synd att jag ska behöva se ut på detta vis. Ett sms kom flygande och vips så var det bestämt att jag ska klippa mig.


Mitt hår kan liknas vid en stor buske och frisören som ni för övrigt kan se är en stor vän av växter kan liknas vid en trädgårdsmästare. Långt där inne finns en riktigt snygg frisyr, det är bara allt överflödFrisyr?igt hår som ska tas bort :) Hoppas hon inte använder vare sig sekatör eller motorsåg och att hon inte skulpterar fram något som på bilden, för så kan jag ju inte gå runt och se ut på huvudet!


Ny vecka imorgon med allt vad det innebär. Jobb, träning och så är det snart helg igen. Wiiihoo



Festina Lente


Av Anders - 16 november 2008 12:40


Tänkte berätta om en del incidenter igår på GULDFESTEN som verkligen lyste upp i vintermörkret.


På förfesten trillade den ena in efter den andra. Nästan samtliga hade vit skjorta och svart väst.. Balten kläckte ur sig efter ett tag att om det kom en till med väst så skulle han gå hem. In kom Ante iförd väst, men Balten stannade kvar ändå. (Trodde du var en man som stod för dina ord) 


Kvällens första (och största) jubel kom då första plinget i rutan för kvällen kom. Newcastle hade släppt in en boll nästan direkt :):) Grattis Manne som håller på det Ängagänget.                  


Hur gick det med tipset? Antagligen gick det inte så bra eftersom det inte pratades ett ord om det efter kl 18. Ante hade direktkontakt med arenorna och vrålade ut resultat till höger och vänster. 10 sekunder senare kom de upp som pling i rutan.


Den gamla grekiska traditionen att krossa glas (eller är det tallrikar) höll jag själv vid liv när glaset som välkomstdrinken serverades i råkade stå för nära min svingande armbåge. Det ska poängteras att jag vid detta tillfälle inte ens var salongsberusad.



Väl till bords insåg jag att det var det bästa bordet jag hamnat på. Det enda som saknades var väl i stort sett en bordsdam. Robin på ena sidan och Manne på andra sidan får ursäkta, men ni luktade inte lika gott som en kvinna skulle ha gjort.


Kvällen flöt på och flöt gjorde även drickan, rakt ner i strupen flöt den. Den fyllde min kropp med dumdristigheter också och ett bevis på detta sitter på mitt knä. Nämligen ett skrapsår som jag såg först idag....

Jag skulle tydligen bära Sofie en liten runda, men missade ungefär 3 trappsteg  när jag var på väg ut och ner från huset vilket resulterade i att jag blev stående på ett knä och en fot i en halv minut innan jag gjorde ett tappert försök att resa mig. Naturligtvis var det dömt att misslyckas och både jag och sofie föll handlöst de 20 centimeter som skiljde våra kroppar från jordens yta.

Ber om ursäkt för min kommentar om att du nog behöver gå ner ett hekto eller två Sofie :)


Sen bar det iväg in till stan, men det äventyret har jag redan behandlat i mitt förra inläg. 


För övrigt anser jag att jag borde förbjuda mig själv att äta mat med vitlök när jag är full. Idag smakar jag vitlök i käften, jag luktar antagligen som satan och jag har fått för mig att mitt ansikte börjat få formen av en VITLÖK



Festina Lente


            




Av Anders - 16 november 2008 02:53

Årets fest har ägt rum och jag är mer än nöjd!!

Alla som är värda att nämnas var där och det betyder att jag inte behöver nämna någon särskild eftersom jag då säkert hade glömt någon!!

Om ni har missat det så spelar jag i samma fotbollslsag som FIRMAN som bloggar här på bloggagratis.se. adressen är som sig bör firman.bloggagratis.se


Det har varit ett bra år i Östra Torp med serieseger och över 100 mål gjorda på 22 matcher!! Det blir alltså nästan 5 mål framåt per match och det är ruggigt bra!

Dessvärre har jag som ni trogna bloggläsare redan vet varit skadad större delen av året och har således inte varit jätte delaktig i vår serieseger, men när det vankas fest så är man givetvis på plats och festar som om det vore det sista man gjorde :)

Jag vill ta tillfället i akt och tacka alla inblandade för en trevlig tillställning i Smygehamn. Vad vore jag om inte ÖSTRA TORP fanns?

Om firman kan det sägas att guldhattarna satt där de skulle :) Ingen var lika snygg som er. (mer än jag som för det mesta alltid är snyggast)


Det var ätande, drickande och dansande från 18 till något klockslag jag inte har koll på. Vet bara att Minis mamma hämtade i sin bil och för det lyfter jag på hatten och säger stort tack! Manne, Robin och jag hamnade på TRE LYKTOR som har varit i drift sedan 1906 och därmed är en PUB med anor. Dessvärre är det även en PUB med folk som sett sina bästa dagar. Skinnväst verkar vara en given modefluga på detta ställe  =)=)


Arsenal FC får fan ta och skärpa sig om det inte ska bli en medioker placering när Premier League är slut nästa vår!


Kvällen avslutade på Biffens med en vitlöksrulle, en cola och en pommes. När vi hade suttit där en stund så fick Robin nog och gick hem alldeles ensam och eländig med prat om att högernäven var hans bästa vän. Jag och Manne stannade en stund innan även han lämnade mig med prat om att han son snart skulle vakna .....

Personalen som jobbade frågade om det var ok att de tog rökpaus innan jag beställde något mer och snäll som jag är så sa jag givetvis ja!!


Rökpausen gick och även 20 minuter av min mindre betydelsefulla tid. Jag beställde en Vitlöksburgare som satt jävligt bra på min promenad hemåt =) Med min otur så tappade jag burgaren efter 200 meter men det är ändå ok för då var ändå hälften av denna kulinariska nattmat uppäten, och jag började bli mätt!!


Det är dags att sova nu och då jag stinker vitlök efter mina måltider så tackar jag gudarna att jag är singel!! TACK GUD!!


Sov så gott allihop. Det kommer mer om Festen och om "Firmans" bravader när jag vaknar upp efter min fyllesömn......

Festina Lente

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards