Direktlänk till inlägg 22 november 2008

1,88 m lång, liggandes i en barnvagn iförd Björnes kostym. Det hade varit något det...

Av Anders - 22 november 2008 18:02

Idag vaknade jag, gick hem till Manne, gick upp till söderslättshallen för att titta på fotboll och gick sen hem igen. Det kändes som om mina öron skulle ramla av mitt lilla huvud på grund av kylan. Visserligen försvann känseln efter ett tag och då spred sig en härlig värme i kroppen.

Man har ju hört att de som fryser ihjäl ibland hittas utan tröja och att de tagit av den för att de får för sig att de är varma. Det måste vara samma falska värme som jag råkade ut för. Mina öron såg ljuset i tunneln och nu menar jag inte ljuset i den tunnel som går från ena örat till det andra genom min ihåliga skalle.

Väl framme på söderslättshallen (något försenade pga att jag sov för länge)fick vi glada besked av Lagkamrater i Östra Torp att de vunnit sina två inledande matcher. Glada besked värmer och det behövdes fan ta mig.


De vann resterande matcher med och gick vidare från gruppen. Positiv överraskning att man besegrade två stycken division 3 lag som båda två har visat framfötterna i tidigare upplagor av den anrika TA-cupen. 



När vi gick från Manne idag så skulle Tessan gå och lämna deras lille son hos farmor och farfar. Han var iklädd en overall som såg så fluffig och härlig ut. Om man tar Björne i Björnes magasin och klipper av hans ansikte samt tvättar hela skiten ihop med en svart målarfärgsburk så får man fram den typen av overall jag pratar om. Tvätten är nog viktig. Dels för att få fram den svarta färgen Matteo har på sin overall, dels för jag antar att SVT har sparat in på både tvätt- och sköljmedel i dessa tider.

Det var nog ett tag sedan jag såg på Björne, men jag kommer ihåg att den trasan som en människa kryper in i när han vill bli Björne faktiskt inte såg mycket ut för världen. Jag garanterar dock att ett par tvättar hade gjort gott.


Matteo: När du växt ur din overall så skicka den till Farbror Anders!


Tänk att ligga i en vagn och halvslumra iförd Björnes kostym. Vilken härlig syn för ögat. Skulle det komma fram ett barn som vill ha autograf så får man sparka sig själv i skrevet (för att få fram rätt röst) och sen är det bara att köra racet som världens bästa barnprogramsbjörn.


Björne slår alla andra björnar lätt. Han är genuin och behöver tex inte dunderhonung för att visa sig på styva linan. Inte heller dricker han Bumbibärssaft så att han kan studsa runt och leka hjälte. Han är helt enkelt bara sig själv och även om det i detta fallet betyder att man är bra korkad och har en trähund och en tygsnigel som bästa vänner så slår han allt motstånd på fingrarna.

Den enda som kommer riktigt nära, men som förlorar på målfoto är den danske björnen Bamse. Han och hans kompisar Kylling och Ælling får för lite tid i Svensk television. Som tur är så får vi i skåne in Dansk tv och har därför haft möjlighet att lära känna Bamse och hans vänner.



Här ser vi alltså den danska versionen av Barnprogramsnallebjörn. Från vänster har vi Bamse, Kylling och Ælling. Tittar man med vakna ögon på detta fotot så ser man också att de tre figurerna antagligen bor i Christiania och röker gräs till frukost, middag och kväll.


I mina ögon hade möjligtvis Bamse kunnat bli större än Björne om jag bara hade kunnat förstå vad fan han säger. Den danska grova rösten kommer inte till sin rätt i mina öron.


Vinnaren och den ultimata Barnprogramsnallebjörnen är alltså Björne på SVT. Synd att de inte har råd att lappa ihop hans något slitna dräkt, trots alla licenspengar de får in.


Mitt surfande på youtube resulterade idag att jag hittade ett barn i Danmark som dessutom heter Matheo. Han sitter och tittar på Bamse och är helt inne i det. Då är det ändå bara vinjetten!!!

För att visa hur mycket den danske Barnprogramsnallebjörnen betyder för de danska barnen så lägger jag upp filmsnutten här nere.

Den svenska Matteo som jag för övrigt ska hem till om ett par minuter ska aldrig få se på Bamse og Kylling. Danmark må vara grannland, men mina kompisars barn ska inte prata oförståelig danska. Bara oförståelig Skånska










 
 
Ingen bild

Manne

22 november 2008 18:48

Allehandas skribenter SLÄNG ER I VÄGGEN

 
Ingen bild

Din nästan nyktre materialare i Smyge

22 november 2008 21:28

Giis, Giis du har glömt björnarnas björn, nallarnas nalle nr 1.
Winnie the pooh eller Nalle puh på svenska. För att bevisa hans storhet kommer här 4 citat av honom.
1.
När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.

2.
Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.
3.
Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
4.
Kom inte för sent till det du vill komma i tid till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards