Alla inlägg under november 2008

Av Anders - 20 november 2008 16:46

Stunden är kommen då det är mitt hår som får stå i centrum. Jag har tjatat i flera dagar känns det som om andras frisyrer, och för att inte bli långrandig (bara långsmal) så kommer här en bild som säger mer än 1000 ord



               







Jag måste erkänna att fotot här bredvid är från i somras och därför inte kan sägas visa min nuvarande frisyr till 100%. Men jag är klippt på samma sätt och av samma frisör denna gång så jag sparar energi och batteri genom att ta en gammal bild :)


Nu vet jag precis vad ni tänker när ni ser denna bilden. Det första som poppar upp i era huvuden är såklart den oundvikliga frågan om vem det är som står i bakgrunden och stjäl all uppmärksamhet från mig.

Det är min systers sambo och han hamnade i bloggen enbart på grund av att det hade sett dumt ut om jag klippt bort honom. Ok det kan ju vara så att det hade gjort ont om han hade klippt till mig när han ser att jag har berövat honom ett par minuter i rampljuset så jag låter honom vara stjärnan på fotot.


Oj, nu såg jag en annan sak med fotot. Det ser ut som om jag är en aktiv utövare av den judiska religionen, men jag måste förneka det. Kippan eller Kalotten (beroende på var man befinner sig i världen) jag har på mitt huvud är ett inlägg från min systers bikini och anledningen till att den ligger på mitt huvud har jag helt glömt bort. Man får helt enkelt bara inse att den ligger där den ligger och att den inte har någon förankring i någon av världsreligionerna.

Så vitt jag vet så är Bikini-inlägg inte särskilt poppis hos gud eftersom han skapade Eva naken endast för att kunna sitta o flukta på henne. Snusk-Gud lär även ha skapat Adam naken och jag förstår inte varför??

 



Jag är evigt tacksam över att min blogg har blivit nämnd på mina lagkamraters dito. För detta förtjänar de lite gratisreklam. Firman bloggar är namnet och ett besök om dagen är jättebra för magen. De gör ett strålande jobb och jag hoppas att de fortsätter lika intensivt på fotbollsplanen när nästa säsong drar igång.


Det är dags att säga adjö för denna gång. Kom gärna tillbaka och titta till mig en annan gång. Jag lovar att titta tillbaka. Har du ingen blogg så kanske jag står utanför ditt köksfönster imorgon och tittar på dig.



Festina Lente




Av Anders - 19 november 2008 20:58

Hemkommen med ny frisyr är det härligt att se att det slutade med ett oavgjort resultat i min omröstning. Hulk Hogan som gick mot en stensäker seger fick sällskap i toppen av Carlos Valderama. Nu förstår jag att det finns läsare här som inte har den blekaste aning om vem Valderama är och därför är det inte mer än rättvist att jag fixar fram en bild på honom för att ni ska kunna se vilka två frisyrer som är nummer ett på er önskelista. Hulk Hogan har ni fått se i tidigare inlägg och här kommer den andra segraren

Valderama


Att bilden är så liten är det endast ett svar på. HADE DEN VARIT STÖRRE SÅ HADE JAG HAFT VÄRLDENS HÅRIGASTE BLOGG.

Denna Colombianske fotbollsspelare är mest känd för att han kunde gömma de andra 10 medspelarna inklusiva spelarfruarna i sitt minst sagt fluffiga hår.



Det dåliga röstningsdeltagandet i denna omröstning gör att jag tyvärr lägger ner all omröstningsverksamhet med omedelbar verkan. Möjligtvis (troligtvis) kommer den upp igen om ett par veckor och då går vi från hårigt tema till jultema.


I ett svagt ögonblick lovade jag en bild på min frisyr ikväll, men jag skjuter upp den till en annan dag då det finns både ork och tid att fota och greja. Sverige spelar ju nu och det måste ses.


Se det från den ljusa sidan: Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.


Festina Lente

Av Anders - 19 november 2008 12:04

Håller koll på min omröstning och har meddelat frisören att det lutar mot Hulk Hogan

Av Anders - 19 november 2008 03:23

Vaknade precis upp med ett ryck och ställde väckarklockan (mobilen) på 05.15 Vill man komma i tid till jobb om morgonen så gäller det att man vaknar då ungefär.


När jag ändå är vaken så tänkte jag att det är väl lika bra att kolla till hur det går i omröstningen om vilken frisyr ni hoppas att jag kommer att kopiera. Det är idag jag ska klippa mig så vi får helt enkelt snart se hur resultatet av frisörens klippning ser ut. För tillfället leder frisyren som sitter på "Hulk Hogans" huvud och för er som inte vet vem han är så sätter jag in en bild på honom  Hulk Hogan

Bild: www.wwe.com




Hur man bäst ska beskriva denna frisyr är svårt, men jag gör ett försök ändå. Alla vet ju att män har en tendens att bli tunnhåriga när åren rullar på. Här har vi ett extremfall där hjässan är helt kal. Restan av huvudet har den klassiska "Hockeyfrillan" (även om det ser ut som en clownfrisyr på bilden).

Mustaschen är också en riktig klassiker och jag sätter tjugo spänn på att den fungerar utmärkt som snorstoppare i dessa förkylningstider.


Hulk Hogan leder med en ynka röst så det kan lätt bli ändring om ni bara röstar. Med så få röster som det fortfarande är, så gör en enda röst oerhörd skillnad.


Det utlovas ett foto på min nyklippta skalle ikväll, så ni som är nyfikna kan ju titta in en sväng då.


Nu ska jag sova i nästan 2 timmar till innan det är dags att stiga upp.


Festina Lente

Av Anders - 18 november 2008 17:07

Idag har jag den stora äran att presentera hur det såg ut på min träningsresa i somras. Eftersom fotbollsplanen gav mig kalla kårar efter min skada så funderade jag ut ett alternativt sätt att träna på.


Utrustad med ett svagt självförtroende, ett skadat knä och en fotboll började jag min resa söderut med att jag trixade till 4 innan jag gick på båten som går mellan Trelleborg och Travemünde. 4 är inte så mycket, så den 8 timmar långa båtturen ägnades mest åt att finslipa mitt trixande med bollen i Tax-Free shoppen. Det såg ut som om den berömda elefanten varit inne i porslinsaffären när båten lade till vid kajen i Tyskland, men jag var fast beluten om att lyckas med mitt mål att komma tillbaka och bli den fotbollsspelare jag en gång var.


Vidare gick färden längs Autobahn och där fick jag öva dribblingar i  200 km/h. För att få lite realitet i övningen genomfördes den givetvis på vänster sida med mötande trafik.

De kör förresten som galningar där och visar ingen som helst hänsyn för en fotgängare med fotboll.


När jag närmade mig franska gränsen satte jag mig ner och funderade på hur jag ytterligare skulle kunna träna upp mig. Naurligtvis måste jag som väl i grund och botten är försvarare lära mig att stoppa folk från att ta sig förbi mig? Jag tog jobb som passkontrollant i en vecka på den tyska sidan av gränsen och jag lovar och svär att jag inte släppte en enda fransman över gränsen. Trots psykningar och inte så glada tillrop om nazistfasoner! 

Det kändes som om jobbet som passkontrollant gav mycket värdefull erfarenhet inför säsongen 2009 då jag inte släpper en jävel förbi mig.


Nu hade jag tränat upp tekniken med bollen i TaxFree-shoppen, höghastighetsdribblingar på Autobahn och Försvarspositioner på gränsen mellan Tyskland och Frankrike. (ska man vara riktigt positiv så fick jag även en del PASSnings träning i mitt jobb som passkontrollant)


Åter gick färden vidare, och jag med den.

Ju mer erfarenhet jag skaffade mig på vägen desto starkare blev viljan att visa upp mina färdigheter för omvärlden. Jag hyrde en kameraman för 5 Euro och gav mig ut på stan.


Resultatet kan du skåda genom att starta filmen här nedanför. När du sen har sett mig "in action" och läst om mina träningsmetoder förstår du kanske att Östra Torp blir svårslagna nästa år.

Konditionen då? Jo jag lovar att efter att ha varit tvungen att springa hem från Frankrike med en halv nations poliskår jagandes mig så gör jag ingen besviken på den punkten heller.



Festina Lente

Av Anders - 17 november 2008 23:01

Då var det dags att summera min första riktiga träning sedan 17:e maj.


Det kändes ganska hyfsat i knäet, men jag testade såklart inte det för fullt. Glädjande var i alla fall att det är låret som värker nu. Träningsvärken kommer att göra sig påmind imorgon. Mitt knä känner jag ingenting i och det gör mig så glad :)


Det blev ett par matcher som back och ett par matcher som målvakt, några ruscher som så när resulterade i snygga mål i krysset hanns också med innan träningen var slut.


Träningens mål stod min "Andra Hälft" Manne för. En distinkt passning från mig i knähöjd och Manne stod rätt placerad precis som i fornstora dagar och klackade bollen i en hög båge över en för övrigt mycket bra motståndarmålvakt. Jubel på läktaren och jag undrar om Lagledaren Mathias Jönsson har slutat slicka sig runt munnen än. 

Ekan trollade som aldrig förr längs med sidlinjen. Det var en fröjd att se att han kan göra annat än springa o göra mål =)


På lördag är det dags för TA-Cupen på Söderslättshallen i Trelleborg. Jag kommer att sitta på läktaren och stötta mina lagkamrater (iaf så länge de leder) 


I omklädningsrummet efter träningen pratades det om Jocke och hans bravader under helgen :) Anledningen till att Jocke träffar yngre tjejer är enligt honom själv (eller så var det enligt mig, hehe) att han tänder på när de kallar honom för Farbror Joakim. Kvackar de som en anka så är det ytterligare ett plus.


Något jag har lagt märke till och som jag kommer att ha med mig är att om man blir skadad och inte kan medverka på fotbollsträningen så måste man verkligen hålla igång med något annat om man inte ska tappa alldeles för mycket. Jag slog bort alldeles för mycket bollar för att jag var för seg. Passningen kom en halv sekund senare än vad min hjärna ville och då är det såklart kört. Kan hända att jag har höga förväntningar på mig själv, men det ska man väl ha? 

Det är väl lite mindre än 5 månader till seriestart och jag lovar att ni kan räkna med giis då.


Efter träningen blev det ett stopp på McDonalds där jag fick i mig tillräckligt med mat så att jag kan sova gott i natt. Mina matvanor är kanske inte de bästa enligt en massa dietister, men jag äter alltid jävligt god mat=) och det måste man kunna unna sig om man lever i ett I-Land som jag faktiskt gör.


Nu är det dags för ett avsnitt av Macahan innan jag ska sova. Ska bli intressant att höra snacket på jobb imorgon i varselfrågan...



Festina Lente

Av Anders - 17 november 2008 15:14

En dag som denna kräver ett inlägg med lite allvarligare innehåll än vad jag brukar ha.


Informationsmöte på jobb idag 14.30 och precis som alla trodde så handlade det om varsel. Man hade räknat ut att det fanns för många personer anställda. Närmare bestämt 24 stycken, fördelade på båda tjänstemän och kollektivanställda. Företaget kommer att se över situationen de närmaste dagarna för att se var man drar in dessa 24 tjänster. För egen skull hoppas jag såklart på att det ska vara minst 23 tjänstemän som får knalla ut genom grindarna och aldrig mer komma tillbaka, men historien säger en annan sak... Det är ju faktiskt någon tjänsteman som räknat ut att 24 borde lämna för jag tror inte att någon av oss i produktionen ens kan räkna till 24... Gissa om det då är fler kollektivare än tjänstemän som i slutändan står på fel sida om stängslet och gråter???

Eftersom jag jobbat där i mindre än 2 år räknar jag nästan med att vara bland de 24 som får lämna, men man får ju hoppas ändå att man på något mirakulöst sätt klamrar sig kvar. Ett jobb är ganska bra att ha om man vill kunna handla julklappar till nära och kära.


En något trevligare nyhet är att jag kommer att befinna mig i Smyge ikväll för att antingen bevittna eller möjligtvis deltaga på träningen. Kanske dumt att göra sin första träning efter knäskada på en inomhusträning, men jag behöver ju inte röra mig så himla mycket!


Det utlovas mer bloggande efter träningen och då ska jag förhoppningsvis skriva upp mig själv till skyarna. Man har ju en förmåga att alltid tro att man själv är numero uno på en fotbollsplan

Av Anders - 16 november 2008 22:44

Söndagen spenderades i två olika soffor! Först min egen som jag somnade i någon gång i natt när jag kom hem efter att ha varit ute på äventyr och sen i Mannes soffa där jag åt middag (Tack Tessan, det var jättegott) och slötittade på en massa skit på tv!!


Nu är jag åter hemma i min soffa och tänkte att jag var tvungen att skriva av mig lite innan jag ska gå och sova.


I veckan soFrisörenm kommer ska jag klippa mig. I vanliga fall är det kunden som hör av sig till sin frisör med ett önskemål om en klipptid, men i mitt fall så är det precis tvärt om. Frisören i fråga har väl skådat min ovårdade kalufs någonstans och känt att det är synd att jag ska behöva se ut på detta vis. Ett sms kom flygande och vips så var det bestämt att jag ska klippa mig.


Mitt hår kan liknas vid en stor buske och frisören som ni för övrigt kan se är en stor vän av växter kan liknas vid en trädgårdsmästare. Långt där inne finns en riktigt snygg frisyr, det är bara allt överflödFrisyr?igt hår som ska tas bort :) Hoppas hon inte använder vare sig sekatör eller motorsåg och att hon inte skulpterar fram något som på bilden, för så kan jag ju inte gå runt och se ut på huvudet!


Ny vecka imorgon med allt vad det innebär. Jobb, träning och så är det snart helg igen. Wiiihoo



Festina Lente


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards