Alla inlägg den 2 december 2008

Av Anders - 2 december 2008 23:40

Jag skrev om varsel på min arbetsplats för någon vecka sedan. Nu är förhandlingarna klara och jag fick reda på idag att jag är en av de som får gå. Det kom ju inte som någon överraskning, men det är såklart ändå trist att höra det. Blir möte med chefen imorgon och då ska det väl skrivas på papper och så.


En roligare sak som händer imorgon är att det är Finalpass i TA-cupen. För oss som är fotbollsfantaster i Trelleborg är det årets stora händelse då samtliga fotbollsföreningar i Trelleborgs och vellinges kommun samlas för att kora bästa inomhuslaget!!

Det har skrivits spaltmeter om detta i lokaltidningen och imorgon är det alltså dags för sista kvällen. Det ryktas om en 1000 pers på läktaren och jag hade kunnat ge ett finger och två tår för att kunna spela. Tyvärr är man inte frisk nog till det, så jag får sitta på läktaren och titta på istället.


Eftersom jag kommer att vara arbetslös så borde man ju hitta ett nytt jobb och de som tjänar bäst för tillfället i världen verkar vara Sjörövarna.

Jag ska införskaffa mig en skuta (naturligtvis på olaglig väg) och sen ska jag ge mig ut på de sju världshaven, eller åtminstone Östersjön och kapa båtar.

Har man en riktig jävla otur så lyckas man komma över ett polskt lastfartyg full med alkoholpåverkade polska lastbilschaufförer. Man inser att det man gör är ganska meningslöst eftersom det knappast blir många kronor i lösensumma för ett gäng alkisar som inte är saknade ens av sin egen mor.

 Det är antagligen där min brottsliga bana som sjörövare slutar....


Ett annat jobb jag tycker verkar vara spännande Resmålsresencent.. Skicka mig till olika lyxiga, paradisaktiga ställen och låt mig ta pulsen på hur livet där är. Jag hade klarat mig bra med ett par reskamrater och en kappsäck full med guldpengar som jag fått av Pippis pappa som för övrigt är sjörövare :)


Nu ska jag pallra min snart arbetslösa kropp i säng. Det är ju jobbedag imorgon och det duger inte att sitta uppe halva natten om man ska orka med att dricka kaffe och snacka skit på jobb.

Festina Lente

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards