Alla inlägg den 29 december 2008

Av Anders - 29 december 2008 22:12

Jag skrev för en tid sedan om att tv var och filmade på jobb... Sen får man höra att man varit på TV på självaste Julafton.

Det är få förunnat att vara till allmänhetens beskådning en dag som den då miljoner svenskar har samlats för att umgås och titta på Anders på tv tillsammans :)
Det blir ju inte sämre av att man var med på tv på annandagen med!!

Nu mera pratas det om mig i samma andetag som Kalle Anka, tjuren Ferdinand och Benjamin Syrsa

Om det är någon som vill ha min autograf så är det bara att skriva ett personligt brev med tydliga instruktioner om var autografen ska sändas så ska vi se vad vi kan hitta på för något kul.


Ledigheten innan jul varade från 19/12 kl 12.10    till    29/12 kl 06.00 och efter att jag har jobbat 06.00 - 12.10 imorgon så är det ledigt fram till den 7/1
Ibland är det bra att vi firar julen :)

Idag bestod jobbedagen av att markera ut och måla linjer på ett grått betonggolv! Det låter mycket tråkigt, men då ska man veta att det skulle målas med sprayfärg vilket gjorde det hela ännu mer komplicerat. Sammanlagt satt jag nog 3 timmar i rökburen och drack kaffe, löste sudoku och snackade skit.

Imorgon kommer det att vara precis samma sak och jag ser fram emot det med samma glädje som en Förlamad kille som får ett Nintendo Wii i julklapp.. 


För att inte somna efter jobb idag så hade jag planerat in en lång promenad och jag förvånade mig själv när jag kom på mig själv med att faktiskt genomföra den. Visserligen hägrade ett Pit Stop på Entré, men jag rundade i alla fall Flaningen som var mitt mål och det är jag stolt över.

Nu låter jag som en överviktig pensionär men sanningen är att jag är en underviktig arbetsför människa som inte behöver träning för att hålla vikten... Hela idén var ju för att hindra mig själv från att lägga mig på soffan efter jobb och sova tills det är dags att gå och lägga sig.


För första gången på ganska länge så är jag så trött att jag mycket väl skulle kunna tänka mig att gå och lägga mig så här tidigt!! Tänk att sova innan kl 11 på kvällen.

Det är annat än 4-5 som det ibland blir av misstag (medvetna misstag iofs)


Om det ska bli raka linjer imorgon så behöver jag vila varje centimeter av min kropp nu, så hej då!!


 

Festina Lente


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards