Alla inlägg den 21 december 2008

Av Anders - 21 december 2008 23:59

Det närmar sig jul

(och jag har aldrig varit särskilt förtjust i julen)



Dagens roliga ämne är något de flesta ägnar sig åt någon gång om året. Man sitter där med tejp, papper och snöre och försöker göra sig till genom att slå in paketer så fint som möjligt.

Vissa går så långt att man kan tro att allt papper, snöre och fina etiketter kostat mer än innehållet i denna ljuvliga paket. När jag säger vissa så menar jag naturligtvis den kvinnliga delen av vår befolkning.

Hur kan det komma sig att ungefär hälften av befolkningen har utvecklats med ett sådant paketinslagarsinne som gör att de kan slå in en paket så att det ser proffsigt ut, medan resten av oss slår in något som knappt ens Tomten kan likna vid en julklapp??


Idag satt jag och packade in några klappar och det slog mig att jag absolut inte är särskilt kvinnlig när det gäller inslagningen av paketer. DET SÅG UT SOM FAN. 


Musse Pigg är en jäkel på att slå in paket, det har jag sett på Julafton när han hugger gran och får in två ekorrar i huset. Det är fullt av härligt fina paketer. Undrar om det beror på Musses kvinnliga röst att han kan slå in så fina julklappar??(Jag kanske är något på spåret här? Sitter förmågan att göra det perfekta paketet i hur grov röst man har?)

Han ska ett extra stort plus för paketerna eftersom han bara har 4 fingrar på varje hand och dessutom alltid bär vantar.


Önskar alla en trevlig jul
Fast jag kommer väl att skriva om morgondagens julhandel eftersom jag ska ge mig ut och slåss bland alla andra män som är sent ute som vanligt


Festina Lente




 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards