Alla inlägg den 16 december 2008

Av Anders - 16 december 2008 15:33

Det snackas om en jordbävning som ska ha varit den största i Sverige på över 100 år. Jag var vaken och vid medvetande, men lyckades trots detta med konststycket att missa hela grejen..... Vad ska jag nu berätta för mina barnbarn om tiden innan deras föräldrars födelse när jag missade denna enormt stora händelse. Hoppas jag känner av något efterskalv......NU KOM DET ETT.... nä fan det var bara magen som kurrade


En mycket intressant iaktagelse som jag gjorde igår angående min systers vanor och ovanor är att hon avslutar alla låtar som någon börjar vissla på. Oavsett vad det än är för låt man börjar vissla på och avbryter så tar hon vid och avslutar den. Det som är allra bäst med det hela är att hon gör det OMEDVETET. Hon kan sitta i ett helt annat rum och så börjar jag vissla på tex blinka lilla stjärna. Om jag visslar fram "Blinka lilla stjärna där"  så tar det 60 tusendelar av en sekund, sen kommer "Hur jag undrar var du är" från rummet bredvid. 

Igår kallade jag henne för undulaten när det inträffade och eftersom hon tydligen har något fel på hörseln när det gäller människoprat (men inte fågelkvitter) så trodde hon att jag sa att hon är Underlig & Lat :)

Haha, visserligen är hon min lillasyster vilket ger mig rätt att säga vad jag vill till henne, men jag tycker nog att hon är ganska normal (förutom vissa små saker som jag tar upp i denna text) och "olat"


En annan sak med henne är att man kan sitta och prata med henne framför TV:n utan att man får fram vad man vill ha sagt. Antingen så hör hon inte eller så hör hon fel. Går hon sen ut i köket och man råkar viska till någon annan närvarande att ens syster är döv eller något annat mindre kärvänligt som man kommer på precis då , så kan man ge sig fan på att hon hör den pyttelilla viskningen och börjar gala ute från köket att hon inte alls är döv!!!


Antingen driver hon med mig eller så har hon en fördröjning på sin hörsel som gör att hon lämnar kvar den i ett rum när hon går till ett annat....


Det är dags för mig att vila eftermiddag nu så jag lämnar med mitt vanliga visdomsord.


Festina Lente

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards