Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Årets första julklapp

Av Anders - 9 december 2008 08:20

Igår var en lycklig dag på jobb! Vi fick årets julklapp av företaget och visst såg julklappen spännande ut.

En stor svart säck med okänt innehåll och tankarna for genast till julgodis, choklad, sillburkar och julskinkor som man kan stoppa i munnen och mätta sig med i dessa kristider.


För att du som läser detta ska få en bild av vad det är jag skriver om så har jag varit hemskt pedagogisk och fotat dels säcken, men även innehållet.












<--- säcken som innehöll allt fint man någonsin kunnat tänka sig












Flitiga fingrar öppnade säckarna till höger och vänster och höga stönanden hördes när innehållet skådades.

Ingen ingen kunde förklara vad det egentligen var för något vi hade fått!? Vad skulle man använda denna grunka till?
















innehållet i säcken --->








Efter många teorier om vad det egentligen var för något skit som låg i våra säckar så skickades en man upp till kontoren för att fråga vad det egentligen var för något tomtejäveln hade gett oss och svaret blev att det var en väska att ha tidningar i???

Ok, visserligen var väl väskorna i skinn (möjligtvis fuskskinn) men det måste väl ändå finnas någon hejd på hur illa man kan få  behandla fabriksarbetare? Förra årets parfym framstår som en riktig JACKPOT om man jämför med denna tidningsväska. Även om alla luktade exakt likadant på förra julbordet :)




Några kommentarer som kläcktes vid första åsynen av tidningsväskan var:


- e det en "manbag" ?

- den får det plats många öl i!!

- det ser ut som en cykelväska!

- var är närmsta containern?

- detta var den sämsta julklappen sedan vägatlasen för något år sedan!

- ge den till Rolf! Han har hästar!



Jag vet inte om man ska skratta eller gråta.


Tack Jeanette för denna underbara gåva. Frågan är ju om du behövde en sån här "manbag" själv och kom över ett parti till mycket bra pris. 


Festina lente



 


 
 
Ingen bild

Fridde

9 december 2008 08:53

Giis, en sådan "väska" borde finnas i varje hem. Grattis!!!!

 
Ingen bild

giis

9 december 2008 08:58

jag är imponerad över att du läser min blogg nästan innan jag lagt upp den Fridde!!
men är det säkert att den ska räknas som väska?? vänder man upp och ner på den så ser den ju ut som en legogubbes kalsonger

 
Christian Svensson

Christian Svensson

9 december 2008 10:30

Det var nog den sämsta julklapp jag hört att man fått av sin arbetsgivare...kan du inte pantsätta den...så får du reda på om det är fuskskinn på köpet!!

http://www.christian.blogspot.com

 
Ingen bild

giis

9 december 2008 10:32

nej, jag ska ge bort den i julklapp :)

 
Ingen bild

Manne

9 december 2008 10:40

Du e inte värd mer,så e det bara..en jul fick jag en penna med mitt namn på av min chef,gissa om han fick den i nacken...=)

 
Ingen bild

Nilsson

9 december 2008 10:45

Se det nu positivt Giis. Dags att börja källsortera tidningarna vilket ju är bra ur miljösynpunkt...

 
Ingen bild

giis

9 december 2008 12:30

robin, robin, robin. jag bor granne med en miljöstation. Jag läser tidningen sen går jag ner o slänger den där den hör hemma. "tidningar och tidskrifter"

 
Ingen bild

Nilsson

9 december 2008 14:31

Giis, Giis, Giis.
BRA, det glädjer mig!
Tänk om alla vore lika miljömedvetna som du...
//Nilsson (Anders) IGEN!
(vill helst inte bli förväxla med Robin...)

 
Ingen bild

34

9 december 2008 14:59

Kan du inte använda den som knäskydd när du börjar träna igen. Tror säkert att du kan tigga till dej en till av någon annan så du har till båda knäna.

 
Ingen bild

Nilsen

9 december 2008 15:19

Vadå? Det är väl inte fy skam att bli förväxlad med mig?

 
Ingen bild

Nilsson

9 december 2008 15:26

nä, inte fy skam robin - men ändå! =)=)

(jäklar vilken tomteverkstad det blivit på din blogg giis, inte illa).

 
Ingen bild

giis

9 december 2008 23:46

Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag förväxlat Nilsson med Nilsson. Varför måste alla heta likadant i denna värld?

 
Hjalmar

Hjalmar

10 december 2008 14:26

hahaha god jul typ! bättre o inte ge något än att ge nåt så meningslöst!

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Märta

10 december 2008 15:12

Kom in på blandningen så kastar vi ner den när vi kör slask......

 
Ingen bild

Syrran

12 december 2008 19:10

Bättre än min kokbok på norska...:)

 
Ingen bild

Din Mor

12 december 2008 19:12

Den perfekta julklappen till din far!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 19 juni 2010 11:12

I tisdags var det åter igen en vardagsmatch och denna gången var det på IFK Ystads mycket trevliga hemma-arena. Namnet på anläggningen har tyvärr ramlat bort, men någonting säger mig att det är ungefär Sandskogens Idrottsplats. Om inte så föreslår ja...

Av Anders - 6 juni 2010 10:06

Östra Torp - Skivarp 1-2 Efter att ha suttit på bänken i 90 minuter mot Hammenhög borta i Hillbilly-Land så var man väl inte på bästa humör. Den efterföljande matchen mot Skivarp skulle dessutom spelas på en torsdag i ojämn vecka. Ojämna veckor ...

Av Anders - 21 maj 2010 22:45

    Ser man till tabellen så är 3-3 ett mycket märkligt resultat och ser man till matchen så är jag villig att hålla med om att det inte var helt rättvist. Visst går fotboll ut på att göra mål och bevisligen så gjorde båda lagen lika många, men s...

Av Anders - 13 maj 2010 11:39

Till en början vill jag säga att jag inte hatar någon sport, det finns bara några sporter som intresserar mig mindre.     Ishockey har aldrig varit en sport som fascinerat mig särskilt mycket. Man tittar lite när det är OS och VM, men för övrig...

Av Anders - 8 maj 2010 14:19

Här kommer de senaste två matcherna !! Dubbelt så kul alltså   Östra Torp - Liga 06  3-0   En match där vi sedan förra säsongen var medvetna om att Liga 06 är ett spelande lag som i sina bästa stunder kan rulla runt bollen riktigt bra.   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många mål gör Anders "giis" Mårtensson i årets division 5 ???
 0
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10 eller fler
 2, men båda är självmål

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards